BF oktober 2015
Hej, jag är gärna med här om jag får :) Jag plussade nyss, BF 14 oktober. Detta blir mitt andra barn
Hej, jag är gärna med här om jag får :) Jag plussade nyss, BF 14 oktober. Detta blir mitt andra barn
Jag trodde det var kört denna månad eftersom jag inte plussade på testerna som påstods vara känsligare. Jag mådde illa hela dagen för två dagar sedan, även under natten mådde jag illa och igår fick jag ont i magen som vid magkatarr.
Jag har bara haft magkatarr två gånger i mitt liv innan och det var i vecka 6 och 8 med sonen. De enda symptom jag märker är trötthet, magkatarr, väldigt svagt illamående, molande och öm livmoder (gör ont när något kommer emot med lite tryck också). Med sonen mådde jag illa långt innan jag visste att jag var gravid och var extremt trött så detta är verkligen ingenting i jämförelse! Jag spydde också från vecka 7 till vecka 22 med sonen och hoppas jag slipper det denna gång :) Jag är i vecka 5 (4+1) bara så det lär väl hinna komma fler symptom...
Eftersom jag har haft missfall innan och är väldigt orolig så ringde vi dagen efter plusset och fick en tid den 16 februari så förhoppningsvis kan vi få ett tidigt ultraljud så att vi kan andas ut och njuta för stunden :)
Vilken vecka kommer du va i då?
Minst v 6 för att de ska synas på vul
Där var mitt lugn som bortblåst. Jag vet att jag inte ska, men jag kunde inte låta bli att känna efter livmoderhalstappen eftersom det ilade så och visst är den långt ner... Fast och stängd i alla fall, men låg.
Förlåt men snart ger jag upp, denna oro är inte rolig någonstans...
Jag köpte 10 billiga (urkassa) test som hade en känslighet på 10 istället för 25 som cb som jag hade hemma. Hann testa flera blanka innan jag på BIM fick ett supersvagt streck, cb visade 2-3 och väldigt tydligt plus. Så dåligt! Först nu har de börjat bli starkare
En intim fråga, men hur tänker ni kring sex nu när det är så tidigt i graviditeten?
Jag och mannen försökte för några dagar sedan men det gjorde ont och när jag kände efter, var tappen jättelåg, så antagligen var det därför. Men varken jag eller mannen vågar efter det, vi har kommit överens om att vänta... Samtidigt som det nu börjar bli jobbigt. Är det bara vi som skippar?
Jag gjorde ett digitalt test idag eftersom det billiga testet var lika starkt som för två dagar sedan, om inte lite svagare... Och visst står det bara 2-3 på det digitala! Det har gått 9 dagar sedan jag fick mitt första "Gravid, 2-3". Detta är så sjukt jävla jobbigt, jag har verkligen fobi för missfall (om man nu kan ha det...). Jag räknar med att få komma in till GYN i veckan och få det konstaterat. Usch och fy för detta... Hoppas ni får en bättre dag!
Jag är i v 5+0 idag så det är ju tidigt men önskar ändå att jag hade mer symtom än jag har. Ömma bröst och lite tröttare än vanligt bara men jag känner inget speciellt i livmoderområdet.
När ska ni skriva in er hos MVC?
Jag tänkte ringa på måndag, hoppas det inte är för tidigt. Jag vill verkligen få bekräftat att allt är som det ska och bara räknar dagarna till v.12 så kanske man kan känna sig lite lugnare.
Hej tjejer! Har ni några tips på bloggar??