• Mia m Rasmus

Sambon snarkar o jag får inte sova

Den sista tiden har jag fått masa mig ut till soffan för att ens kunna få en blund innan lillen vaknar. Sambon snarkar så jag blir tokig. Knuffar på honom men då vänder han på sig och fortsätter snarka

Alltså jag blir snart tokig om jag inte får sova, nu när lillen äntligen sover hela nätter.

Tips kanske?

• Svar på tråden Sambon snarkar o jag får inte sova
  • Våra Liv

kan itne han gå ut o sova i soffan

min gubbe snarkar med men jag ahr tur han jobbar natt o sover bara med mig 3 nätter veckan

• Little Mama

Håll för näsan på honom ett par ggr så lär han sig att lägga sig i ett läge som han inte snarkar i
    Nä skämt åsido, jag gjorde det en gång men oj vad arg han blev på mig

Snarkar min för mycket så vänder jag på honom först (tungt!) slutar han ändå inte så väcker jag honom och så får han gå och lägga sig i gästrummet.. Har han varit ute och druckit så är det inte ens lönt för honom att gå in i sovrummet då har jag bäddat klart i gästrummet redan när han går hemifrån..!

• Våra Liv

little mama jag gjorde så en gång men han öppnade inte munnen o rörde sig inte så jag blev rädd o släppte muppen brydde sig itne att han inte andades haha men han andades vidare o fortsatte snarka efter jag släppte

//Maria mor till ♥ Jonathan ღ Lukas ♥
  • Felicia6
    Slutar han inte snarka då han vrider på sig?
    Många snarkar ju då dom ligger på rygg (inkl. min sambo) men slutar då dom lägger sig på sidan..

Jag brukar knuffa till min sambo o säga att han snarkar o så ber jag honom att vända på sig, så lägger han sig på sidan o slutar snarka
    Äntligen är man lycklig o har livet man alltid drömt om..
  • Justice

Pröva något av dom finna hjälpmedel det finns på apoteket mot snarkning! Och be din man besöka en läkare ifall det finns någon medicinsk orsak bakom hans snarkade...han kan ha sömnapné och blir utan syre för en sekund under sömnen och därför snarkar eller så kan det finns någon annan orsak!

• Superlinda

Vet hur det är, väldigt jobbigt.

Min sambo snarkar väldgt högt och kraftigt det som hjälper är att han ligger på magen men han tycker inte om att sova på mage..

Jobbigast för mig är när jag ska jobba natt, vill ju sova en stund innan men blir inte mycket till sömn när han snarkar så hemskt..

Kanske skulle ha kollat upp om det finns nått hjälpmedel på apoteket..

• BlåBlomman

Jag vet precis hur du har det!

Vi somnar alltid i samma säng men alla nätter slutar det med att han får ta soffan, han väcker både mej och 2-åringen stup i kvarten! IRRITERANDE!

• UBJ

Min pappa har alltid snarkat och väckt min mamma, men för ett par år sedan köpte han en bettskena som gör att han inte snarkar längre! Jag tror att han köpte den via nätet och, konstigt nog, så fungerar den!

• Isabelles morsa

Jag skickade upp min man till ovanvåningen, där fick han sova å där sover han fortfarande, underbart att slippa hans snarkningar.

• MammaFia

Jag skickade min sambo till läkaren jag.
    Fick inte en blund i ögonen. Han fick remiss vidare till en snark klinik. Han fick hem en massa grejer som han skulle ha på sig under natten som mätte olika saker. Bla en Db mätare.
    Det visade sig att han hade 4 andningsuppehåll i timmen! Inte konstigt att han aldrig kände sig utvilad.

Han fick en bettskena som skjuter fram underkäken lite, så han snarkar inte längre

Svar på tråden Sambon snarkar o jag får inte sova