BF sep-okt med första barnet
Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?
Skulle vara himla kul att komma i kontakt med andra som väntar sitt första barn. Jag är i vecka 5 och längtar otroligt mycket efter att bli mamma ?
Givetvis skulle det inte vara ett frågetecken efter att jag längtar efter att bli mamma :)
Kul!Jag går in i vecka 6 i morgon :) mina bröst har precis börjat bli spända och lite ömma, min mage är svullen och låter ganska mycket..den bubblar liksom:) Jag drömmer otroligt mycket på nätterna men det är kanske inte så konstigt med tanke på att det är ganska omtumlande och känslosamt att vara gravid. Jag har fått lite lätt illamående på morgonen men det är ganska milt än så länge.
Jag bor i Eskilstuna, var bor du? Och hur mår du?
Hej,
Jag plussade igår efter ett år gick det äntligen, nu hoppas jag bara knodden stannar kvar till september/oktober
28 år, första barnet och bor i Uppsala. Jag kan inte förstå att jag är gravid för jag mår så bra, kanske liiite öm och svullen i magen bara, och lite ömma bröst men det brukar jag ha innan mens. Går in i vecka 5 på måndag så det är väldigt tidigt än!
lazmi - Men så kul att du också är ifrån Eskilstuna
lazmi- jag är 30 år. Hur gammal är du?:)
Hoppar in, hej hej :)
29-åring bosatt utanför Västerås, är i v.9, helt sjukt spännande :)
Hej,
Hoppar in här, plusade i morse =) är v6 enligt appen jag laddade ner med en gång =)
Pratade med bm idag. Börjar kännas lite mer verkligt, men samtidigt inte. :D
Har ni börjat äta vitaminer för gravida?När jag ringde bm förra veckan så rekommenderade hon mig att börja med det så det inhandlades omedelbart:)
Vet ni vad?Jag är lite oroad över det här med att gå upp för mycket i vikt under graviditeten..alltså självklart så går man upp i vikt och det måste man för barnets skull men jag vill inte gå upp massor med kilon som man sedan måste slita med efter graviditeten..
Anledningen till min oro inför detta är säkert pga att jag varit väldigt överviktig men har lyckats gå ner mycket i vikt och är i dag normalviktig..
Men sedan så vet jag också att det handlar om sunt förnuft, bara för att man är gravid så ska man inte äta för två. Och givetvis så ska man fortsätta att motionera även om man kanske inte kan köra fullt så tuffa pass som före graviditeten. Är det någon mer än jag som har tankar gällande vikt och graviditet?
Hej!
Jag är gravid med andra barnet, är det okej att jag är med här ändå? Hittade ingen annan BF-oktober-grupp..
Gick in i vecka 5 idag, plussade igår. BF 5 oktober & dottern fyller 2 år i september. Känns helt fantastiskt!
Grattis allihopa till era plus!
Lazmi: vilket dåligt bemötande du fick :( Hoppas att du får prata med någon vänligare människa nästa gång du ringer. Stor kram
Hej..Jag fick missfall i natt så jag kommer inte längre att vara aktiv i tråden..känns otroligt tungt just nu..
Jag önskar er alla lycka till!
Kram
[quote=74771240][quote-nick]dahlia92 skrev 2015-01-30 10:11:18 följande:[/quote-nick]
Men nej stackare!!! :( Är du helt säker på att det var ett missfall? Stor styrkekram till dig!! <3
Ja, tyvärr är jag säker..har fått rikliga blödningar samt så kommer det blodklumpar..
Har talat med bm och hon var övertygad om att jag fått ett missfall då man inte blöder så rikligt i vanliga fall...