Inlägg från: Mira14 |Visa alla inlägg
  • Mira14

BF sep-okt med första barnet

Hej,

Jag plussade igår efter ett år gick det äntligen, nu hoppas jag bara knodden stannar kvar till september/oktober

28 år, första barnet och bor i Uppsala. Jag kan inte förstå att jag är gravid för jag mår så bra, kanske liiite öm och svullen i magen bara, och lite ömma bröst men det brukar jag ha innan mens. Går in i vecka 5 på måndag så det är väldigt tidigt än!

• Mira14

Grattis till alla vi dom plussat, vilket äventyr vi ska få vara med om <3

Hur gör ni med träningen? Trappar ner, kör på som vanligt?

Jag brukar köra högintensiva 75-minuterspass (militärträning), det vågar jag inte köra längre... Tror ni jag kan? Har sedan jag plussat kört spinning och Bodypump och det funkar bra fast jösses vad jag blir trött fort redan!

• Mira14

Är det någon här som ska göra NUPP/KUB?

Får man se bebisen vid ultraljudet? Får man bild? Jag tänkte om man kan göra det officiellt då

• Mira14
    oldy skrev 2015-01-26 20:07:25 följande:
    Jag ska göra det.

Gjorde UL i vecka 13 med dottern och en bebis syns tydligt då. smile1.gif
    Åh vad mysigt, vi längtar såå <3
  • Mira14
    Juli-a skrev 2015-01-27 11:07:20 följande:

Hej allihop!
    Jag hoppar också gärna in här, för jag plussade i morse! Plus Är i v5 nu.
    BF 3 Okt, enligt gravidappen, så nästan samma som Oldy!
    Är 32 år, bor i Sthlm, och det här är första gången i mitt liv som jag är gravid. Min sambo och jag har försökt i totalt 17 månader, och har äntligen lyckats nu tack vare IVF.
    Har svag molande värk långt ner i buken, brösten började spänna för några dagar sedan och jag har kännt mig lite "yr" de senaste 2 veckorna.
    Tar Folsyra, Magnesium/Kalcium, D-vitamin, och äter mkt blodpudding och spenat :)

Jag brukade gå på ordentligt pulshöjande träningspass 3-4 ggr/v förut, men nu vågar jag bara gå på yoga-aktiga pass.
    Mira14 och IMHO: När ni kör spinning så förmodar jag att ni får upp pulsen ganska ordentligt, eller tar ni det lite lugnare än vanligt? Vågar ni ge er på sit-ups?

Jag håller verkligen tummarna för oss alla nu! {#emotions_dlg.flower}

Grattis! Då har du BF dagen före mig

Jag mår så bra så det är svårt att inte ta i ordentligt men som jag förstått kan man fortsätta som vanligt men träna för att bibehålla och inte bli starkare. Man ska även kunna prata när man tränar, kan vara en bra gröna. Mage kan du träna till det inte går längre, vanligen enda fram till vecka 16 i alla fall har jag läst!
  • Mira14
    Mira14 skrev 2015-01-27 19:45:14 följande:
    Grattis! Då har du BF dagen före mig smile1.gif

Jag mår så bra så det är svårt att inte ta i ordentligt men som jag förstått kan man fortsätta som vanligt men träna för att bibehålla och inte bli starkare. Man ska även kunna prata när man tränar, kan vara en bra gröna. Mage kan du träna till det inte går längre, vanligen enda fram till vecka 16 i alla fall har jag läst!
    "Gräns" ska det stå inte "gröna"
  • Mira14
    nåldyna skrev 2015-03-10 19:38:37 följande:

Så avundsjuk på er som får göra ett ultraljud innan det "rutinmässiga" runt vecka 18. Här erbjuds bara det ultraljudet. Jag gick in i vecka 14 nu så måste vänta en månad till innan jag får se pyret. Sista veckan har jag fått en massa knepiga tankar också, tänk om barnet har dött där inne och jag inte börjat blöda ut det än. Och tänk om något är fel. Känns riktigt jobbigt nu när man inte känner något och inte får se ännu, hade känts lite bättre om jag åtminstone kände att nåt rör sig där inne. Men men, bara att bita ihop några veckor till och hoppas på att lilla pyret snart ger sig till känna :) 

Det är därför jag gör KUB och betalar 1500 kr för det. RUL är inte inbokat förrän i vecka 20 så det är ju verkligen en evighet dit.. Är i vecka 11 nu och ska göra KUB om två veckor!

Många verkar verkligen få göra VUL ofta, tänk att det skiljer sig så mycket åt i vårt avlånga land. Eller betalar ni och går privat?

Räknar man med KUB så kommer vi att få se skrutten totalt 3 gånger innan hen tittar ut. Om det inte krävs fler undersökningar förstås.
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet