Juli-a skrev 2015-01-27 11:07:20 följande:
Hej allihop!
Jag hoppar också gärna in här, för jag plussade i morse! Är i v5 nu.
BF 3 Okt, enligt gravidappen, så nästan samma som Oldy!
Är 32 år, bor i Sthlm, och det här är första gången i mitt liv som jag är gravid. Min sambo och jag har försökt i totalt 17 månader, och har äntligen lyckats nu tack vare IVF.
Har svag molande värk långt ner i buken, brösten började spänna för några dagar sedan och jag har kännt mig lite "yr" de senaste 2 veckorna.
Tar Folsyra, Magnesium/Kalcium, D-vitamin, och äter mkt blodpudding och spenat :)
Jag brukade gå på ordentligt pulshöjande träningspass 3-4 ggr/v förut, men nu vågar jag bara gå på yoga-aktiga pass.
Mira14 och IMHO: När ni kör spinning så förmodar jag att ni får upp pulsen ganska ordentligt, eller tar ni det lite lugnare än vanligt? Vågar ni ge er på sit-ups?
Jag håller verkligen tummarna för oss alla nu!
Hej!
Grattis till plusset!
vi skulle också påbörjat ivf men plussade spontant efter 21 månader, galet.
Ang träning så står det överallt där jag har läst att man ska fortsätta träna som vanligt om man redan har konditionen. Är man otränad ska man däremot inte gå in stenhårt för träning utan mer motion.
det enda som jag har hittat är att man redan från början ska vara försiktig med hopp och utfall för att de redan nu kan påverka fogarna.
Jag använder en app från babycenter som heter typ my pregnancy today som är väldigt bra och informativ. Finns dock bara på engelska.