Inlägg från: fladdertanke |Visa alla inlägg
  • fladdertanke

BF sep-okt med första barnet

Hej! Jag hänger på om de är ok? Har kämpat i nästan två år och skulle precis påbörja ivf men mensen dök inte upp? Tog ett test och fick positivt för första gången i mitt liv. Trodde inte heller på de men nu har jag tagit 4 positiva inkl ett digitalt så nu börjar de sjunka in :)

Går in i vecka 6 på måndag

Brösten är superspända och svullna, känner typ djupgående "träningsvärk" i magen och känner av något som skulle kunna utvecklas till illamående då och då.

• fladdertanke
    carrolinea skrev 2015-01-24 21:08:57 följande:

Vad kul då är vi exakt på samma dag (just nu).

Var bor du någonstans?

Oj glömde skriva de, strax utanför Göteborg ! :)
  • fladdertanke

Vågade mig ut och köpte en liten boddy idag. När tjejen i kassan fråga om jag ville ha en present kartong och jag svara nej. Den känslan! Är så glad, brösten är så jäkla ömma idag. Bring it on säger jag bara :):)

• fladdertanke

Alltså, vecka 6 nu, när ringer man till bm? Och vart ringer man? Vad säger man? Hahaha Jag kommer börja gråta ;)

• fladdertanke
    Juli-a skrev 2015-01-27 11:07:20 följande:

Hej allihop!

Jag hoppar också gärna in här, för jag plussade i morse!  Är i v5 nu.

BF 3 Okt, enligt gravidappen, så nästan samma som Oldy!

Är 32 år, bor i Sthlm, och det här är första gången i mitt liv som jag är gravid. Min sambo och jag har försökt i totalt 17 månader, och har äntligen lyckats nu tack vare IVF.

Har svag molande värk långt ner i buken, brösten började spänna för några dagar sedan och jag har kännt mig lite "yr" de senaste 2 veckorna.

Tar Folsyra, Magnesium/Kalcium, D-vitamin, och äter mkt blodpudding och spenat :)

Jag brukade gå på ordentligt pulshöjande träningspass 3-4 ggr/v förut, men nu vågar jag bara gå på yoga-aktiga pass.

Mira14 och IMHO: När ni kör spinning så förmodar jag att ni får upp pulsen ganska ordentligt, eller tar ni det lite lugnare än vanligt? Vågar ni ge er på sit-ups?

Jag håller verkligen tummarna för oss alla nu!

Hej!

Grattis till plusset!

vi skulle också påbörjat ivf men plussade spontant efter 21 månader, galet.

Ang träning så står det överallt där jag har läst att man ska fortsätta träna som vanligt om man redan har konditionen. Är man otränad ska man däremot inte gå in stenhårt för träning utan mer motion.

det enda som jag har hittat är att man redan från början ska vara försiktig med hopp och utfall för att de redan nu kan påverka fogarna.

Jag använder en app från babycenter som heter typ my pregnancy today som är väldigt bra och informativ. Finns dock bara på engelska.
  • fladdertanke

Någon mer än jag som redan känner av ryggont? Korsryggen gör ont och jag kan barken gå sitta eller stå bekvämt. Det verkar kunna vara foglossning men börjar de verkligen redan??

Någon med tips på hur man stärker bäckenet ?

• fladdertanke
    Monsan skrev 2015-01-27 21:51:10 följande:

Jag har gått och väntat på min mens för att få komma igång med sprutorna för ivf.. Idag hade jag gått över med två dagar och tänkte att det var stress för att få komma igång.. Tog ett grav test för att lugna mig att den bara är sen, men till min stora förvåning visade det plus... Efter 2,5 år, utredning och nu påbörjad ivf händer det naturligt... Varför såg inte läkaren detta på vul förra tisdagen... Hade sista mensen 31/12 och borde väl vara i v.4 då.. För tidigt att se eller kanske ett missfall... Jag vill inte tänka så, men första gången jag och min sambo är gravid..

Grattis! Då är vi i samma sitts :)

En graviditet går väl inte se fören vecka 6 absolut tidigast(?) Så jag hade inte varit orolig
  • fladdertanke
    Monsan skrev 2015-01-28 09:56:53 följande:

Ja, verkligen... Såg att du oxå plussat efter 2 år.. :).. Grattis..

Jag kan inte riktigt smälta det... Första graviditeten med sambon och vi båda är såååå oroliga.. Blev gravid med ex.et och det slutade med mf i vecka 12 och skrapning.. Vill inte tänka på det.. Från och med nu är det bara positiva tankar..

Jag har inte haft några symptom alls förutom att celsiusen jag skulle dricka för första gången på 2 månader smakade skit.. Räck dig den dör känslan att få drick något msn verkligen sett fram emot oxå blir det bara pannkaka..:).. Kände lite i ländryggen igår kväll efter jobbet, men annars har jag inga symptom alls..

Än så länge känner jag ingen oro direkt. Känner bara att nu måste de vara va vår tur.

Ringde bm idag och började gråta när hon fråga om det var en efterlängtad graviditet :D

Usch! Inte kul, antar att du också fortsatte vara sugen på den fast mer tanken av den än faktiska smaken av den? ;)
  • fladdertanke

Har varit på hälsosamtal idag, de kändes overkligt men de va en trevlig tjock dam som verkade snäll. Hon tyckte också att jag skulle kunna få ett tidigt vul med tanke med vår historia och hur länge vi försökt! Mest för min skull så att jag ska kunna förstå att det är på riktigt och att det faktiskt växer en människa i min mage. Så ska ringa imorgon och försöka proppsa på att min barnmorska rekomendera mig att göra ett tidigt så får vi se vad dom säger.

I övrigt så bokade vi in inskrivningen vecka 12 och skrev upp att vi skulle göra ultraljud då med och la de så att vi kunde fortsätta vårt möte med henne efter ul så vi kunde prata av oss om de va något vi undra. Känns verkligen som hon ansträngde sig extra med tanke på att vi kämpat så länge och de känns riktigt fint :)

• fladdertanke
    fladdertanke skrev 2015-02-03 18:52:24 följande:

Har varit på hälsosamtal idag, de kändes overkligt men de va en trevlig tjock dam som verkade snäll. Hon tyckte också att jag skulle kunna få ett tidigt vul med tanke med vår historia och hur länge vi försökt! Mest för min skull så att jag ska kunna förstå att det är på riktigt och att det faktiskt växer en människa i min mage. Så ska ringa imorgon och försöka proppsa på att min barnmorska rekomendera mig att göra ett tidigt så får vi se vad dom säger.

I övrigt så bokade vi in inskrivningen vecka 12 och skrev upp att vi skulle göra ultraljud då med och la de så att vi kunde fortsätta vårt möte med henne efter ul så vi kunde prata av oss om de va något vi undra. Känns verkligen som hon ansträngde sig extra med tanke på att vi kämpat så länge och de känns riktigt fint :)

Fick inte lov att göra tidigt vul på gyn. Blev rekomenderad att gå privat isf. Blev helt besviken med tanke på att de va min bm som rekomendera mig. Så nu skiter jag i de och ställer in mig på ultraljudet vecka 12.
    Emelie23 skrev 2015-02-03 22:47:18 följande:

Känner hur benen växer i magen! Motvärn på kvällarna, älskar't <3

Vilka symptom har ni alla?

Mina två främsta symptom är onda bröst och trötthet. Skulle kunna sova dygnet runt.
  • fladdertanke

Hej alla.

Hur mår ni? Jag är i vecka 8 nu (7+4)

Och jag mår så illa hela tiden. Har inte kräkts ännu men blir nästan gråtfärdig bara av att tänka på att behöva göra de. Har ni några tips?

Jag småäter för att inte bli hungrig och dricker bubbelvatten men de hjälper sådär. Har köpt hem prostafen och de tar udden av illamåendet men de försvinner inte. De är galet påfrestande för jag mår illa från de att jag får upp ur sängen och fram till middagen nästan varje dag. Svårt att sköta jobb eller någonting..

men jag får väl skylla mig själv, jag önskade mig mer graviditetstecken och här är dom :)

• fladdertanke
    Lazmi skrev 2015-02-13 09:43:24 följande:

Jag är i vecka sju och har varit konstant illamående i en vecka och kräkts flertalet gånger . Jag är illamående hela dagarna, var på provtagning igår och har både vita blodkroppar och ketoner i urinen. Fick rådet att äta lite och ofta Och köpa åksjuketabletter. mer råd hade barnmorskan inte till mig mer än att "det går över I vecka tolv". :(

Urk! Din stackare. Jag har iaf inte börjat spy ännu men de är inte långt bort..

Hålla ut till vecka 12 alltså.. suck
  • fladdertanke
    ESusan skrev 2015-03-10 06:46:26 följande:

Nu ska jag på ultraljud om 1 timma. Är det någon mer som ska göra det denna veckan?

Jag ska göra de idag. Klockan 15. Är så jädra nervös då de imellanåt kommit lite lite blod. 10+2
  • fladdertanke
    Korvstroganoff skrev 2015-03-10 10:00:40 följande:

Lycka till!!

Tack!

De gick bra. Bebisen sprattlade och va glad och Ang blödningarna sa hon att "är du en sån som blöder lätt när du borstar tänderna eller snyter dig? Jaha, ja men dåså. Vissa har känsligare slemhinnor än andra "

Känns så skönt. Hon var också noga med att poängtera att snart kommer symptomen avta och de sk. spökveckorna kommer. Inget att oroa sig för.

Nu ska jag njuta resten av graviditeten.
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet