• oldy

BF sep-okt med första barnet

Hej!

Jag är gravid med andra barnet, är det okej att jag är med här ändå? Hittade ingen annan BF-oktober-grupp..

Gick in i vecka 5 idag, plussade igår. BF 5 oktober & dottern fyller 2 år i september. Känns helt fantastiskt!

Grattis allihopa till era plus!

• oldy
    gomsan skrev 2015-01-26 15:52:50 följande:

Har ni börjat äta vitaminer för gravida?När jag ringde bm förra veckan så rekommenderade hon mig att börja med det så det inhandlades omedelbart:)
    Vet ni vad?Jag är lite oroad över det här med att gå upp för mycket i vikt under graviditeten..alltså självklart så går man upp i vikt och det måste man för barnets skull men jag vill inte gå upp massor med kilon som man sedan måste slita med efter graviditeten..
    Anledningen till min oro inför detta är säkert pga att jag varit väldigt överviktig men har lyckats gå ner mycket i vikt och är i dag normalviktig..
    Men sedan så vet jag också att det handlar om sunt förnuft, bara för att man är gravid så ska man inte äta för två. Och givetvis så ska man fortsätta att motionera även om man kanske inte kan köra fullt så tuffa pass som före graviditeten. Är det någon mer än jag som har tankar gällande vikt och graviditet?

Tänk inte på det, kilona rasar när man ammar eller så kan man ta långa barnvagnspromenader som är supermysigt på hösten ju.
  • oldy
    Mira14 skrev 2015-01-26 19:47:14 följande:

Är det någon här som ska göra NUPP/KUB?

Får man se bebisen vid ultraljudet? Får man bild? Jag tänkte om man kan göra det officiellt då smile1.gif

Jag ska göra det.

Gjorde UL i vecka 13 med dottern och en bebis syns tydligt då.
  • oldy
    gomsan skrev 2015-01-26 20:48:34 följande:
    oldy skrev 2015-01-26 18:23:59 följande:Tänk inte på det, kilona rasar när man ammar eller så kan man ta långa barnvagnspromenader som är supermysigt på hösten ju.
    Hej! Du är så välkommen :) Och grattis till ditt mirakel i magen:) 
    Tack snälla för dina ord om att kilona kommer att rasa efter graviditeten, även om jag vet det så är det skönt att höra någon annan säga det!
    Kram

Detta är sanningens ord: första tiden med dottern satt jag i soffan heeeeela dagarna, ammade, plöjde serier och åt en burk nötcréme per dag..! Tömde ICA på all choklad jag kunde hitta, haha! PS. Jag gick samtidigt ner i vikt.
  • oldy
    Juli-a skrev 2015-01-30 17:09:23 följande:

[quote=Men vad tråkigt! Vad ledsen jag blir för din skull. Det är ju just det här som många av oss är oroliga för, eftersom att de trots allt är ganska vanligt.

Hur snart kan du göra nästa försök? Kramar

Oj förlåt, jag tar visst för givet att alla gjort IVF, bara för att jag själv är i den bubblan. Därav frågan om "nästa försök".

Hursomhelst, hoppas att allt är ok med dig. Lider med dig, och Oldy.[/quote]Jag var på kk i fredags och fick det bekräftat. Har blött kraftig och haft ont i helgen (samtidigt som vi flyttade, perfekt tajmat).

Alla mina vänner har haft MF/MA så det är ju väldigt vanligt, men hemskt sorgligt.. Jag har åtminstone min dotter & det var vält helt enkelt inte meningen denna gången.. Vi kan försöka som vanligt direkt sa barnmorskan eftersom kroppen sköter det så bra själv.

Tack för dina ord! <3
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet