Inlägg från: svea74 |Visa alla inlägg
  • svea74

BF sep-okt med första barnet

Jag är i vecka 5. 35 år. Första barnet. 

Vi har bara haft missfall tidigare och nu är jag sååå nervös. Orolig. 
    Tittar i toaletten varje gång jag är på toa och förväntar mig blod. 
    Är givetvis glad att det tog sig igen, men ska man behöva va så här orolig nu framöver. Suck. 
    :)

• svea74
    bebba83 skrev 2015-01-27 14:20:27 följande:

Styrkekramar till er, vet precis hur ni har det! Varje gång kollar jag om jag börjat blöda.... men denna gången känns det annorlunda på något sätt. Känner ni också så?

Inte ännu. Men hoppas jag lugnar mig :D

Men min förra graviditet stannade av kring v8, då kände jag plötsligt inget mer, som att kroppen gav upp. Sen kom det/resterna inte ut förrän vecka 13. 
    Så för mig känns det mest som att jag letar tecken på att det INTE växer/lever osv. Exempelvis mår jag inte illa, inte ont osv. Men man behöööver ju inte ha ALLA graviditetssymptom heller :P

Hoppas på bättre lycka denna gången :)

• svea74
    Shibby skrev 2015-01-28 13:12:02 följande:

Hej och välkommen! Glad 

Hur mår du? Massa symptom, eller som jag, inte ett enda? Skrattande

Jag har knappt inga symtom. Äter bra, mår inte illa. Har inte ont. Det enda jag kan hänleda till graviditeten är nog att jag är jävligt trött. Men annars inget. 

Jag bor i Kungsbacka, utanför Göteborg :) 
  • svea74
    bebba83 skrev 2015-01-29 18:35:37 följande:
    Jag bor också i kba :)

Kul! :D 

Då kan vi följas åt om barnen bestämmer sig för att hänga kvar där inne :) 

• svea74
    gomsan skrev 2015-01-30 10:08:48 följande:

Hej..Jag fick missfall i natt så jag kommer inte längre att vara aktiv i tråden..känns otroligt tungt just nu..

Jag önskar er alla lycka till!

Kram

<3  beklagar. Riktigt tungt vara med om :( 
  • svea74
    bebba83 skrev 2015-02-02 20:47:41 följande:

På semester i Thailand och fick en blödning för några timmar sen.... håll tummarna tjejer att det inte är ett mf igen....

Hur har det gått? 
  • svea74
    bebba83 skrev 2015-02-12 10:40:43 följande:
    Ärligt talat vet ja inte. .. läkaren här säger att de nog är missfall då gulsäck var alldeles för liten och hcg för lågt. Blödningarna å värk e borta och hat inte haft några stora blödningar. Ena bm hemma tror missfall och ena tror gravid men inte så långt gången som vi trodde. Blir inte klok på detta! Fått tid hos gyn på Måndag för å kolla... tack för din omtanke!
    Lycka till. Vet hur det är :( 
  • svea74
    bebba83 skrev 2015-02-12 14:34:32 följande:
    Nej vad säger du? Har du också problem?
    Nja. Jag har inga gravsymtom längre. Som att allt avstannat, och exakt såhär kände jag förra gången med, som slutade i MA i v13 (men det hade förlorats redan i v7). Så jag går mest på nålar och tittar efter blod varje gång jag är på toaletten. Har tid hos gyn 24/2. Lång väntan dit nu.  
  • svea74
    Novas skrev 2015-02-13 17:38:05 följande:

Hej går gärna med här. V7 enligt bms sätt att räkna.V 6 om man utgår från äl. Jag har inte så my symptom än, ömma bröst, lite känningar i livmodern och lätt illamående om jag är småhungrig och kvällstid.... det oroar mig lite att jag känner så lite. Ni som är längre hur mådde ni v 6-7? Någon mer som är över 35?

Jag är 35 om 1,5 vecka :) Första barnet. Andra graviditeten.
  • svea74

Är det nån som känner sig tjock/svullen redan nu? Jag får knappt igen byxorna och känner inte att jag överätit direlt heller. Äter knappt ens godis längre.

Men har ändå gått upp 1,5kg.

Får panikångest.

Är bara i v 9 nu.

:(

• svea74
    Josephine Mattsson skrev 2015-02-23 12:29:45 följande:

Hej! Jag hoppar gärna in här. Är gravid i v 9

( BF beräknad 2 oktober). Läser mångas kommentarer och det känns så skönt att kunna dela sina tankar med några. Är illamående i stort sett hela dagar. Kan dock inte spy. Ibland vill jag sätta fingrarna i halsen och sen det blir bättre men jag HATAR verkligen att spy. Använder för tillfället bara träningsbyxor då allt annat sitter så jäkla tajt. :( Älskar att det har börjat syns på magen att det är någonting som växer där inne. Vi hade missfall senast i september och typ 1000 gr innan det men denna gången har jag sån lyckokänsla i kroppen. Allt känns så bra och helt rätt! ?

Välkommen :) 

Ja, alla har olika symptom vad det verkar. Spännande! Jag mår inte alls illa men är "tjock". Ingen gravidmage utan känner mig mest fet :/ 

Var bor du? 

Svar på tråden BF sep-okt med första barnet