Inlägg från: Shibby |Visa alla inlägg
  • Shibby

BF sep-okt med första barnet

Tänkte hoppa in här om det är ok, jag är 24 år, bor i Stockholm och väntar första barnet. Borde vara i vecka 6 (5+3) Glad

Har inte hunnit läsa igenom alla inlägg sedan tidigare, men läste någonting om barnvagnar redan... så jag är nog inte ensam om att ha börjat planera. 
    Har förvisso ett par mf i bagaget men är under utredning så förhoppningsvis kommer det att gå vägen den här gången! 

• Shibby
    dahlia92 skrev 2015-01-28 11:32:06 följande:

Hej på er tjejer! Hoppar gärna in här med. :)

Plussade idag och BF blir nog runt 5 oktober om jag skrivit i rätt. Är väl i v5 (4+1) ungefär då. Jättedålig på sånt här, speciellt eftersom mina cyklar har varit rätt oregelbundna. Men har alltid haft koll på min äl iaf.

Vi blir 22 och 23 i år och har försökt sen mars -14 utan varken plus eller missfall i bagaget så hoppas verkligen att den lille vill stanna! :)

Hej och välkommen! Glad 

Hur mår du? Massa symptom, eller som jag, inte ett enda? Skrattande

• Shibby
    dahlia92 skrev 2015-01-28 13:20:05 följande:Glad
    Tack :D

Haha ne inga symtom.. Har ont i vänsterbröstet bara och lite mensvärk som kommer och går. Hade dock en känsla hela dagen igår att "Nu är jag nog bannemig gravid". Och det var jag. :D

Har du inget symtom alls alltså? :) Så olika det kan vara för alla..
    Hmm, det skulle möjligen vara att jag har ömma bröst men jag har ingen normal känsel i de efter att jag opererat dom Tungan ute

Ja, jag glömde ju att skriva grattis innan! Skrattande

Vart i vårat långa land bor ni då? 
  • Shibby
    Lazmi skrev 2015-01-29 12:32:09 följande:

Pratade med Bm som hänvisade mig till gyn då jag inte har varit på första besöket hos bm än och därmed inte är inskriven. Jag mår inte så bra så grät i telefon och vi (jag och en barnmorska) pratade en stund. Pratade sedan med gyn som inte hade ngn tid. Gyn ringde till bm och ringde sedan tillbaka till mig. Då vill ingen på bm kännas vid att de pratat med mig idag och nu måste jag alltså ringa bm igen imorgon. Ringde min stackars sambo som är på jobbet och jag bölade så han fick panik....
    JAG ORKAR INTE.

Finns det ingen annan mvc du kan vända dig till? Eller så kan det bara vara så att hon du pratade med hade gått för dagen? Rynkar på näsan
    Fick du en tid till gyn då?

• Shibby
    johannajo93 skrev 2015-01-29 12:44:55 följande:
    Tog detta Testet imorse, ska ha mens ca 3-4feb. . Hoppas!! Blir ett nytt Test imorgon med
    Jag tycker mig se ett svagt streck bredvid! Skrattande
  • Shibby
    Lazmi skrev 2015-01-29 15:25:04 följande:
    Gyn hade inga tider så de hänvisade mig tillbaka till bm.. Så jag ringer dit imorgon bitti, och då kommer jag ta namn på den jag pratar med, så de inte kan säga senare att jag inte pratat med dem.. ! :P
    Jag tycker det är konstigt att ingen på barnmorskemottagningen kändes vid mig när det endast var en timme sedan jag pratade med personen på bm när gyn ringde bm. Så blir ett nytt försök imorgon.
    Mitt humör är inte som det brukar, jag gråter lätt så kände att det blev för mycket för mig. Vrålade gråtandes i telefon till hon på gyn att jag inte orkar med krångel, stackars sate xD

Ersh, jag har också mött och pratat med väldigt många idioter när det gällerm ina tidigare graviditeter. Som tyvärr alla slutat i mf, men senast så ringde jag och bad min ordinarie gyn att ta emot mig, men hennes sura telefonist vägrade så länge jag inte blödde eller liknande! Jag blev så jävla arg och ledsen att jag slängde på i örat på henne. 

Men ge inte upp, försök få tag på en egen gynekolog och dra inte in bm om du är rädd att hamna på "fel fot" från början Glad var i sverige bor du? om du bor i stockholm så kan jag tipsa dig om gynekologer som kanske kan hjälpa dig! 

• Shibby
    Lazmi skrev 2015-01-29 19:09:33 följande:
    Tråkigt att höra om mf..
    Förstår att du blev ledsen och arg. Det gör så stor skillnad bara man får ett bra bemötande oavsett om svaret blir detsamma liksom. Jag förstår att gyn inte kunde trolla fram en tid idag men hon jag pratade med var så "kall" liksom, "ingen på bm har pratat med någon med dina symtom idag". Som att jag skulle ljuga om det?!
    Tack, men jag bor i Eskilstuna så jag får helt enkelt göra ett nytt försök imorgon och hoppas på att det går bättre.. :)
    Det är verkligen synd att vissa har så dålig attityd! De som arbetar med gravida borde ju förstå att man är orolig och kunna bemöta det! 
    Hoppas det går bättre idag Glad
  • Shibby
    Lazmi skrev 2015-01-30 11:40:27 följande:
    Det gick bättre idag, det fanns en journalanteckning att jag visst pratat med dem igår så hon kunde inte förstå hur någon kunde sagt att jag inte gjort det :) Ska dit på måndag på koll. Så kanske jag kan lugna min oro lite. :)
    Vad skönt! 
    Det kanske bara var så att hon du pratade inte var där när du ringde tillbaka! Skrattande
  • Shibby
    Lazmi skrev 2015-01-30 12:43:55 följande:
    JA det är mycket möjligt att hon hade lunch eller så när gyn ringde bm. :)
    Tycker bara det var onödigt med gynsköterskans attityd! Men men nu ska jag till bm på måndag iaf ^^
    Det måste kännas jätte skönt ändå att få det ur världen så att du kan lugna dina nerver lite Skrattande
  • Shibby
    Dockan123 skrev 2015-02-02 18:06:15 följande:

Hej :) plussade idag med clearblue digital :).

första barnet. enligt gravid appen vecka 5 (4 + 4)

norrländska som bor i Stockholm :).

Grattis och välkommen! 

Hur mår du? Glad

• Shibby
    Dockan123 skrev 2015-02-02 19:14:40 följande:
    Tack snälla :). jag mår bra :) lite ont i brösten och kan få ett ordentligt sug i magen nör jag är hungrig :). måste ha mat dirket haha. hoppas på att inte må illa alls :) . BBörjar mitt nya jobb imorgon och det skulle vara jobbigt om jag skulle gå runt och må dåligt :/ hur mår du? :)
    Åh ja, jag mådde inte illa förens i slutet av vecka 6, nu är jag i vecka 7... Jag hoppas för din skull att du slipper haha Glad
  • Shibby
    Dockan123 skrev 2015-02-02 19:23:42 följande:
    ocj du mår illa ännu? :/. haha tack snälla :). undra om man ska försöka ringa någon bm till veckan :). har du pratat mrd någon bm om inskrivning än? :)
    Jag mår illa till och från, men jag får extra hormoner och en biverkan är illamående, så jag vet inte om det påverkar också... Tungan ute

Nope, jag har inte ringt än, jag vet att på min mvc så skriver de inte in förens vid vecka 10+ så det är ett tag kvar Glad tror inte det ät någon brådska
  • Shibby
    carrolinea skrev 2015-02-03 13:56:37 följande:
    Grattis! Välkommen hit, vad kul att det är någon mer som bo i Stockholm.
    Jag bor också i Stockholm Skrattande
  • Shibby
    Dockan123 skrev 2015-02-03 15:49:55 följande:

vad kul att ni bor i Stockholm :D hu4 gamla är ni? :D

Jag har nyss fyllt 24

Själv?
  • Shibby
    Dockan123 skrev 2015-02-03 16:49:37 följande:

ååh :) jag är 24 men fyller 25 i maj :D

Okej vad roligt :D var i Stocholm bor du?
  • Shibby
    Dockan123 skrev 2015-02-03 18:38:12 följande:

Bor i salem just nu :) men vi har köpt en nyproduktion i riksten så vi flyttar dit i juni :). vart bor du? :)

Åh okej, vi bor just nu i Vällingby så det är på andra sidan stan
  • Shibby
    hellohello84 skrev 2015-02-04 19:39:57 följande:

Någon här som råkar få i sig rå köttfärs? Har varit supernoga med allt, men var ute och åt middag ikväll på hippt burgarställe men missade att beställa welldone. Jag åt bara runt kanterna men använde ju sen samma gaffel att flytta det råa köttet till att äta upp bröd och pommes. Superorolig nu...

Tror inte det är någon fara, jag åt bif lindström för ett par dagar sedan och det är ju inte well done oxfilé i det precis
  • Shibby
    Shibby skrev 2015-02-04 20:18:06 följande:

Tror inte det är någon fara, jag åt bif lindström för ett par dagar sedan och det är ju inte well done oxfilé i det precis

Eller Lindström eller vad det heter :-P
  • Shibby
    Shibby skrev 2015-02-04 20:28:04 följande:

Eller Lindström eller vad det heter :-P

Asså.... Menade Rydberg hahahaha någon är trött
  • Shibby
    hannap90 skrev 2015-02-08 11:59:11 följande:

Hej allihopa!

Jag hoppar gärna in här :) Plussade i början av veckan efter att ha försökt i ungefär 6 månader. Jag är 24 och min sambo är 28.

Jag är inte helt hundra om jag har bf i september eller oktober då jag inte haft mens på 3 månader, så vet inte hur långt gången jag är :) Skall till barnmorskan den 16:e, och hoppas man får veta det då. Då borde de väl kanske göra ett vul för att se, eller vad tror ni?

Hur som helst är vi överlycklig båda två, och kul att följa er i er resa också :)

Grattis och välkommen Glad 

Beroende på mvc så gör de inte ultraljud öht, de kan däremot kanske skriva en remiss eller rekommendera någon de samarbetar med.
    Alternativt att du söker reda på en egen gyn som kan kolla upp det om inte mb gör det.Tungan ute

Svar på tråden BF sep-okt med första barnet