• Lazmi

BF sep-okt med första barnet

Jag plussade i fredags :) Är i vecka 4 !

• Lazmi
    gomsan skrev 2015-01-25 22:22:22 följande:

lazmi - Men så kul att du också är ifrån Eskilstuna

Hur gammal är du? :)
  • Lazmi
    gomsan skrev 2015-01-25 22:27:11 följande:

lazmi- jag är 30 år. Hur gammal är du?:)

25 :)
  • Lazmi

Pratade med bm idag. Börjar kännas lite mer verkligt, men samtidigt inte. :D

• Lazmi
    gomsan skrev 2015-01-26 15:45:15 följande:

Jag ringde till bm förra veckan och då kan jag hålla med dig om att det kändes lite mer verkligt men samtidigt så känns det helt overkligt..

Jag har redan börjat titta efter barnvagnar och andra barngrejer, har till och med skapat en inspirationsmapp i telefonen som jag har döpt till "bebis" haha

Jag har också börjat kolla på barngrejer! Främst kläder haha min sambo är lika ivrig som jag så får väl se hur länge vi orkar hålla oss innan vi köper nåt. ;)
  • Lazmi
    gomsan skrev 2015-01-26 15:52:50 följande:

Har ni börjat äta vitaminer för gravida?När jag ringde bm förra veckan så rekommenderade hon mig att börja med det så det inhandlades omedelbart:)
    Vet ni vad?Jag är lite oroad över det här med att gå upp för mycket i vikt under graviditeten..alltså självklart så går man upp i vikt och det måste man för barnets skull men jag vill inte gå upp massor med kilon som man sedan måste slita med efter graviditeten..
    Anledningen till min oro inför detta är säkert pga att jag varit väldigt överviktig men har lyckats gå ner mycket i vikt och är i dag normalviktig..
    Men sedan så vet jag också att det handlar om sunt förnuft, bara för att man är gravid så ska man inte äta för två. Och givetvis så ska man fortsätta att motionera även om man kanske inte kan köra fullt så tuffa pass som före graviditeten. Är det någon mer än jag som har tankar gällande vikt och graviditet?

Jag äter D-vitamin och Folsyra.
    Som du skriver så äter man inte för två.. Man behöver mer näring (vitaminer osv) inte så mycket mer kalorier. :)

www.slv.se/sv/grupp1/Mat-och-naring/kostrad/gravida/
  • Lazmi
    gomsan skrev 2015-01-26 15:54:48 följande:
    Haha ärligt talat så var jag och min sambo iväg i helgen och tittade på barnvagnar och provkörde och hade oss..det är ju så himla kul! Jag tror inte heller att det kommer dröja länge förrän det kommer inhandlas något..;)
    Åh ! Jag vill verkligen börja köpa saker nu nu nu men samtidigt är det kanske dumt att göra det för tidigt, ska försöka vänta åtminstone till vecka 12.. hoppas verkligen att pyret stannar kvar i magen! :)
  • Lazmi
    fladdertanke skrev 2015-01-27 07:51:16 följande:

Alltså, vecka 6 nu, när ringer man till bm? Och vart ringer man? Vad säger man? Hahaha Jag kommer börja gråta ;)

Jag sa bara att jag är gravid sen fick jag svara på några frågor, nu väntar jag på kallelse :) jag går in i vecka fem imorgon.
  • Lazmi

Plågas av yrsel, har varit hemma i två dagar från jobbet. Spelar ingen roll om jag står, sitter eller ligger ner. Får panik.

Svar på tråden BF sep-okt med första barnet