Inlägg från: Skrevspark |Visa alla inlägg
  • Skrevspark

BF sep-okt med första barnet

Hoppar in här också! =) är i vecka 5 (4+3) första barnet, hoppas så att liten vill stanna kvar! :)

Oktober mamma
  • Skrevspark

Läst lite om era berättelser ang illamåendet..

Jag är i v.6+1 och igår började illamåendet på allvar så jag va tvungen att lämna jobbet (vill inte att dom ska veta något om min graviditet än)..

Nu undrar jag hur ni gör, på jobbet och så? Jag jobbar som badvakt/simlärare och är livrädd att tvärkräkas medans jag har lektion..

Hjälp?

Oktober mamma
  • Skrevspark
    Korvstroganoff skrev 2015-02-20 10:33:02 följande:

Har du börjat kräkas? Jag kräks inte (än) men kan må väldigt illa. Försöker dricka vatten lite och ofta och nu har jag även mariekex i närheten som jag kan tugga på. Det hjälper en del för mig. Men vi alla är ju så olika! Har hört att armband mot åksjuka kan hjälpa och en bm sa till mig att postafen brukade hjälpa. Sen sa hon också att en har ju rätt att sjukanmäla sig utan läkarintyg i 7 eller 14 dagar!

Har kräkts 2 gånger.. Andra gånger har de inte varit långt bort, skulle krävas bara om ett barn har en snorkråka i näsan medans jag är i vattnet å lär dom simma, inte så kul när man är i bassängen :p

Vill verkligen inte va sjukskriven heller, har provat postafen och jag mår ju mindre illa men ändå nog illa för att tycka de e jobbigt att va på jobbet..

Men ska ge postafen en chans till, och prova ha nå snacks med mig :) tack!
    Oktober mamma
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet