BF sep-okt med första barnet
Hoppar också in. :) Första barnet, 28 år och är nu i v. 8
Hoppar också in. :) Första barnet, 28 år och är nu i v. 8
25 september :)
Jag har inte gått upp i vikt men idag blev de gummisnodd i byxorna.. Alla jeans börjar trycka nu och jag knäpper upp dem i tid och otid.. Vill inte gå över till mammakläder än så hoppas gummisnodden funkar ett tag till.. Men som sagt, här börjar de märkas lite nu även om de inte syns än!
Syns det på er än? Ökat nåt i vikt?? :) Här syns ingenting men än så länge tycker jag det är skönt att vår hemlis är bara vår :) V 12 nu
Har varit hos sjukgymnast.. Som jag misstänkte foglossning sedan v 6 :P Inte bra att ha överrörliga leder så nu får jag inte springa på ett tag - jag som precis började tycka det var kul! Jaja, än så länge går det leva med men bra att hålla koll på tyckte hon så ska tillbaka om en månad och hoppas iaf att det inte blivit värre :) Hur mår ni andra?
Hej! Är det någon mer än jag som har pollen allergi? Min läkare sa att jag absolut inte fick ta något för det nu men barnmorskan säger att det är lungt. Jag står verkligen inte ut längre! När jag kollar upp tabletterna jag äter så hittar jag inget som skulle vara farligt.
Är det någon som har köpt någonting ännu?
Vi har börjat att titta lite på barnvagn vilket märke och sort vi vill ha samt färg osv. Det är ju en djungel att försöka ta sig igenom allt.
Egentligen står det inte rent ut sagt "ekologisk" men giftfri iaf.. Fick nys om den från underbara claras blogginlägg här:
blogg.amelia.se/underbaraclara/2014/07/21/som-man-baddar/
Det finns två sorter. Antingen en som är 120*50 eller en tredelad som kostar lite mer som är 20*60+40*60+60*60 (120*60 totalt med alla tre) som vi nog kommer köra på för mittenstorleken passar i vår vagga :)
Hb låg bra när jag var hos BM i morse, så hon trodde inte jag skulle behöva järn alls. Skönt på ett sätt eftersom tarmarna knappast behöver mer motstånd.
Tröttheten är väl hormonell då, eller så får jag göra som hon (och kollegorna och cheferna och svärmor och syrran) sa, och dra ner på tempot. Problemet är bara att jag HATAR att vara en belastning för andra och jag ÄLSKAR att få mycket gjort och ha mycket på gång. Skolavslutningen är en musiklärares paradgren, och jag kommer inte ens att orka montera högtalarna och mixerbordet.
Darn, det verkar som att jag helt måste byta personlighet.