Inlägg från: Mijjan |Visa alla inlägg
  • Mijjan

BF sep-okt med första barnet

Hoppar också in. :) Första barnet, 28 år och är nu i v. 8

• Mijjan

Jag har inte gått upp i vikt men idag blev de gummisnodd i byxorna.. Alla jeans börjar trycka nu och jag knäpper upp dem i tid och otid.. Vill inte gå över till mammakläder än så hoppas gummisnodden funkar ett tag till.. Men som sagt, här börjar de märkas lite nu även om de inte syns än!

• Mijjan

Syns det på er än? Ökat nåt i vikt?? :) Här syns ingenting men än så länge tycker jag det är skönt att vår hemlis är bara vår :) V 12 nu

• Mijjan
    Missma01 skrev 2015-03-09 09:15:25 följande:
    Jag tycker själv att det syns hehe, men är nog inget som någon annan skulle tänka på. Sen är jag rätt svullen, speciellt på kvällarna så då syns det rejält, trots att det bara är luft :P Sen är jag bara i v9 än så är väl inte konstigt att det inte syns än och tur då ingen vet om nått än. När har ni tänkt att berätta?
    Vi funderar på första april :P Är 11+3 nu så kommer väl vara vecka 14 någonting då.. Men jag vill nästan skjuta på det ännu längre om det går. Dock åker jag med mamma och moster till Paris 15/4 och då är de nog bäst hon vet så hon kan visa lite hänsyn. :P Dock väldigt blandade känslor att berätta för henne för hon har tjatat sen vi gifte oss för sju år sen och hon kommer bli så odrägligt glad :( Kanske inte låter som ett "problem" men det har liksom blivit någon låsning mellan oss på grund av allt tjat och jag tycker det känns jättejobbigt och kommer bara bli så irriterad på henne :P 
  • Mijjan

Har varit hos sjukgymnast.. Som jag misstänkte foglossning sedan v 6 :P Inte bra att ha överrörliga leder så nu får jag inte springa på ett tag - jag som precis började tycka det var kul! Jaja, än så länge går det leva med men bra att hålla koll på tyckte hon så ska tillbaka om en månad och hoppas iaf att det inte blivit värre :) Hur mår ni andra?

• Mijjan
    ESusan skrev 2015-03-16 21:14:40 följande:

Hej! Är det någon mer än jag som har pollen allergi? Min läkare sa att jag absolut inte fick ta något för det nu men barnmorskan säger att det är lungt. Jag står verkligen inte ut längre! När jag kollar upp tabletterna jag äter så hittar jag inget som skulle vara farligt.

Jag har pollenallergi men det har inte kommit igång riktigt här i norr än. Jag pratade med apotekaren ganska länge och vi gick igenom min "medicinlista" tillsammans. I princip kan man väl säga att det var mina kortisontabletter (betapred) för de värsta veckorna som jag inte kan använda nu. Både nässprejen, astmamedicinenen, ögondropparna och citizirienen jag använder kunde jag fortsätta med då de var ok för gravida enligt tillverkarna. Vet inte vad du äter, kanske starkare grejer, men som sagt kunde jag fortsätta med det mesta. Lycka till och hoppas det blir bättre! Men rekommenderar att prata med ditt apotek. Jag gick till orten där jag jobbar där det är ett litet apotek med stor service. Jättetrevlig och kunnig tjej!
  • Mijjan
    carrolinea skrev 2015-03-22 08:32:29 följande:

Är det någon som har köpt någonting ännu?

Vi har börjat att titta lite på barnvagn vilket märke och sort vi vill ha samt färg osv. Det är ju en djungel att försöka ta sig igenom allt.

Kläder har jag samlat på mig lite i flera år :P Vi har en vagga efter mannen som jag letar ekologisk madrass till nu och har nog hittat en tredelad som vi kan ha även i spjälsäng och växasäng sen som vi gillar.. Ska nog beställa det snart för att ha de gjort. Vi letar begagnad barnvagn och där "håller vi ögonen öppna". Snubblade över en amningskudde på tradera som jag köpt. Ska till Ullared i maj och kommer nog handla en hel del då tror jag... Inga stora inköp än.. Pågående renoveringar hemma och är flera rum som går före barnkammaren men jag är lite second hand freak så har samlat på mig lite möbler iaf till kommande barnrum :) Och träleksaker när jag hittar fina i bra skick.
  • Mijjan
    Korvstroganoff skrev 2015-03-22 11:52:23 följande:
    Måste fråga var du hittat den ekologiska madrassen!!! :)

Egentligen står det inte rent ut sagt "ekologisk" men giftfri iaf.. Fick nys om den från underbara claras blogginlägg här:

blogg.amelia.se/underbaraclara/2014/07/21/som-man-baddar/

Det finns två sorter. Antingen en som är 120*50 eller en tredelad som kostar lite mer som är 20*60+40*60+60*60 (120*60 totalt med alla tre) som vi nog kommer köra på för mittenstorleken passar i vår vagga :)

• Mijjan
    carrolinea skrev 2015-03-22 16:06:19 följande:
    Vad härligt! Mysigt med en vagga som har gått i arv.
    Ja det blir lite speciellt. Tyvärr är den inte så snygg men man tager vad man haver. Är trots allt svärfar som gjort den :) Så vi provar med vagga och inte spjälsäng i början. Någon mer som kör vagga intill sängen? :)
  • Mijjan
    carrolinea skrev 2015-05-27 17:20:31 följande:
    Hallå!

Bara bra är det här :). Är i vecka 23 nu. Du då?
    Vecka 23 imorgon och mår som en prinsessa! Hade jag vetat att man skulle kunna må så här bra som gravid hade jag nog inte väntat så länge :P
  • Mijjan
    IMHO skrev 2015-05-28 15:32:31 följande:

Hb låg bra när jag var hos BM i morse, så hon trodde inte jag skulle behöva järn alls. Skönt på ett sätt eftersom tarmarna knappast behöver mer motstånd.

Tröttheten är väl hormonell då, eller så får jag göra som hon (och kollegorna och cheferna och svärmor och syrran) sa, och dra ner på tempot. Problemet är bara att jag HATAR att vara en belastning för andra och jag ÄLSKAR att få mycket gjort och ha mycket på gång. Skolavslutningen är en musiklärares paradgren, och jag kommer inte ens att orka montera högtalarna och mixerbordet.

Darn, det verkar som att jag helt måste byta personlighet.

Jag börjar äntligen känna mig som mig själv igen... Efter tre månaders zombietillstånd kan jag numera planera saker och genomföra dom. Maken tyckte första månaderna var våra bästa ever typ för jag var så " lugn" (trött) :-P känner jag har nästan lika mycket energi som vanligt nu men försöker ta det lite lugnare och äter lite mer
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet