Inlägg från: Annster87 |Visa alla inlägg
  • Annster87

BF sep-okt med första barnet

Korvstroganoff skrev 2015-02-17 17:54:11 följande:

Grattis till plusset!! Jag hade rätt mycket motvärn i början. Tyckte det kändes jättekonstigt eftersom jag var gravid men det kändes precis som att jag skulle få mens. Samma smärta alltså! Vad jag har förstått så är den värken vanlig, livmodern växer ju och har sig :) i en av mina appar står det att värken kan komma tillbaka för vissa i v 9 och att det kan göra väldigt ont!

Tack!! Jag pratade med BM som sa det samma så nu är jag lugn. Hon sa att sålänge inte smärtan sitter i hela tiden är det ok. Håller på 10-15 minuter när det är som värst.

PS får man lov att skylla på graviditeten att man två dagar efter skapande av inloggning glömmer den igen? ;p
  • Annster87

Jag är såå nervös inför första träffen med barnmorskan imorgon! Någon som kan dela med sig av erfarenheter? Vad vill dom veta mer exakt?

En andra fråga; När berättade/tänker ni berätta för närmsta familjen, övriga släkten, nära vänner och folk överlag?? :)

• Annster87
    Korvstroganoff skrev 2015-02-25 17:11:01 följande:

Jag berättade för mina närmsta kompisar samma vecka jag plussade. Händer något kommer jag utöver hos min sambo söka tröst hos dom! Sen berättade jag för min familj allt eftersom jag träffade dom. Samma gäller där, händer något så vill jag att dom ska veta! Tyvärr var jag tvungen att berätta på jobbet också pga att jag inte får jobba med allt när jag är gravid. Men det kändes bättre efter att alla fick vet faktiskt! Nu är jag i v 10 så det är ju fortfarande supertidigt att gå ut och berätta för folk. Men för mig så kändes det bäst att göra på det här sättet!

Hur gick första träffen med barnmorskan?

Tack det gick bra! Bokade ul i v8 så om det ser bra ut då så ska vi berätta :) ska bara stå ut i 1 1/2 vecka till!!
  • Annster87

Så spännande att läsa om allas resa! Trots att vi har samma mål så ser vägen dit annorlunda ut för alla :)

Jag har mått bra fram tills nu då jag mår fruktansvärt illa! Tar tacksamt emot alla tips som kan tänkas hjälpa! Någon som tar postafen??

• Annster87
    Mira14 skrev 2015-03-10 19:52:10 följande:

Det är därför jag gör KUB och betalar 1500 kr för det. RUL är inte inbokat förrän i vecka 20 så det är ju verkligen en evighet dit.. Är i vecka 11 nu och ska göra KUB om två veckor!

Många verkar verkligen få göra VUL ofta, tänk att det skiljer sig så mycket åt i vårt avlånga land. Eller betalar ni och går privat?

Räknar man med KUB så kommer vi att få se skrutten totalt 3 gånger innan hen tittar ut. Om det inte krävs fler undersökningar förstås.

Jag går privat. Vill man får man göra ultraljud när man önskar men får då betala för det, kostar här 600kr. V18 är fritt. :)
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet