Inlägg från: cicci70 |Visa alla inlägg
  • cicci70

BF sep-okt med första barnet

Hej tjejer och GRATTIS till era +

Vad kul med en tråd där vi alla väntar vårt första, spännande och läsa era inlägg

Är idag (1/3) i vecka 7 (6+3) BRF 22/10-15 med mitt första efter 15 års längtan, 2 missfall, 2 utomkvedskap och 4 IVF försök har jag med mig i bagaget, så jag vågar inte riktigt glädjas helt än och jag känner mig fruktansvärt rädd och orolig, har mitt ultraljud på torsdag och efter det hoppas jag att lite oro släpper.

Är konstant trött och har redan fått gå upp en storlek i BH och två storlekar i trosor, så här syns det rejält redan, kommer nog bli enorm om det får sitta kvar, men det är såååå värt det

Undrar om det finns några tjejer i Trollhättan, Vänersborg, Uddevalla eller Göteborg, för det vore kul att ha någon att dela graviditeten med, speciellt eftersom jag är helt ensam i min graviditet.....

• cicci70

Hej o tack

Stort Grattis till er med

Jag är 37 och bor i Trollhättan, nyligen separerat från min man och kommer gå igenom min graviditet själv.....

Har du varit på något ultraljud än?

Väntar med spänning på mitt så man kan få veta att allt är ok så här långt

Josephine Mattsson skrev 2015-03-01 16:52:20 följande:

Hej och ett stort grattis till er! Du är en riktig Kämpe!

Är idag gravid i vecka 10 +1. Bor i Hällevadsholm tillsammans med min man och hans två barn sen tidigare förhållande. Är en lyckligt gift 25 åring som väntar sitt första barn ?

• cicci70
    Va kul....

Jag ska på mitt första ultraljud på torsdag, men det är på kliniken i Göteborg, eftersom denna graviditet kommit till med hjälp av IVF, efter det blir det inskrivning på MVC här i Thn...

Ja det blir en viss annan oro i kroppen när man gått igenom missfall, jag springer väl på toa ca 20 ggr/dan extra bara för att se så man inte blöder, varje lite smärta i magen får mig att frysa till is :-/ tro och hoppas att det ska släppa lite efter UL....
    Josephine Mattsson skrev 2015-03-02 09:46:25 följande:

Jag har faktiskt bokat in ett privat ultraljud den 12 mars i göteborg då jag vill se så att allt är bra med den lilla ? Hade missfall senast i september 2014 (v7) så jag behöver bara lugna ner mig lite och se det lilla hjärtat :) Hur går det för dig, något ultraljud än? Inskrivning?

• cicci70

Vart i Gbg ska du göra ditt UL?, Är det dyrt privat?Jag skulle så gärna vilja ha ett i v 13 när den "värsta" tiden är över, för att kunna visa dom runt omkring....

Håller tummarna för er med, skicka gärna på meddelande sen om hur det gick om du vill förstås.....

Josephine Mattsson skrev 2015-03-02 15:34:14 följande:

Åh va skönt att få se den lilla! Allt kommer säkert att se bra ut :

Jag håller verkligen med dig. Minsta lilla magen så är jag jätte orolig. Men jag försöker se detta positivt istället och tänker att nu är det äntligen min tur! Jag säger det fler gånger till mig själv. Jag hoppas verkligen att det går bra för dig med tanke på allt de gamla. Vi håller tummarna :)

• cicci70
    jättekul att ha någon att bolla tankar o funderingar med, hör självklart av mig på torsdag
    Josephine Mattsson skrev 2015-03-02 20:29:58 följande:

Jag ska göra det på Barnmorskemottagningen :) jag kommer då att vara i slutet av v 11 när jag gör ultraljud :) Absolut så kommer jag säga till hur det gick. Du får också gärna berätta hur det gick på torsdag. Skönt att kunna peppa varandra i sådana här lägen :) mitt mobilnummer är: 0730352229, ifall du vill skicka något sms någonting med funderingar :) Mobilen hänger med mig som en hök dygnet om :)

• cicci70
    Korvstroganoff skrev 2015-03-11 10:17:57 följande:

Vad härligt!!! Så skönt att du känner att du kan njuta nu! Ser lite fram emot spökveckorna, det här illamåendet tar på krafterna! Kram

måste bara få fråga i vilka veckor spökveckorna kan komma?, jag fick se hjärtat på mitt lilla gryn den 5/3 och sen den 10/3 så försvann bara alla symptom och gick då in i vecka 9.., nu går jag förtvivlat och väntar på ett nytt UL så man kan få veta om grynet fortfarande är okej, men väntan gör mig så orolig och ledsen, känns skönt ifs att läsa om att fler får det likadant......
  • cicci70
    Korvstroganoff skrev 2015-03-14 10:22:46 följande:

Jag är ju verkligen ingen expert, men har försökt googla runt och så! Om jag fattar det rätt så är spökveckorna väldigt individuellt eftersom alla får olika symtom och de håller i sig olika länge för alla. Men att de pågår från det att symtomen försvinner tills de kommer tillbaka (oftast i form av rörelse från bebisen)! Så för vissa där alla symtom försvinner i v 10 och bebisen inte rör sig förrän v 20 (har ingen koll på när vi kan börja känna hehe) pågår spöveckorna i 10 veckor medan för de som kräks ända fram till rörelserna känns inte går igenom några spökveckor alls!

Men det är ju inte alls roligt att gå runt och vara ledsen och må dåligt, så jag tycker du borde prata med din bm! Har du varit på inskrivning än?

Om någon annan vet mer (eller att jag har superfel) så får ni gärna fylla i luckorna!!

Jag var på inskrivning den 12/3 och hade turen att få en fantastisk och underbar BM, hon skickade en remiss för UL på en gång, men det kan visst dröja upp till 10 dagar iaf

Var helt överlycklig inatt då jag vaknade och fick gå på toa igen, mådde illa och kunde inte nudda madrassen med brösten, men så när jag vaknade på morgonen var allt borta igen har väntat i 14 år på mitt lilla gryn, haft missfall, utomkved och gjort 4 IVF försök, så att få vara gravid så här långt som 9 veckor är helt fantastiskt, och jag hoppas verkligen att det bara är spökveckor.........
  • cicci70
    Korvstroganoff skrev 2015-03-15 11:02:38 följande:

Då får vi hoppas att du får kallelsen till ditt ul asap!!! Kan förstå att det känns oroligt när du gått igenom så mycket! Det kanske är så att du har dina symtom under natten och inte på dagen!! Som att många mår illa på morgonen men inte efter kl 10!! Alla är ju så himla olika och hormonerna rusar lite (mycket) som dom vill. Måste även ge dig ett stort grattis till ditt lilla gryn! Kram

Tack <3

Ja, vi får hoppas den kommer väldigt snart, så här sakta har aldrig en helg gått annars
  • cicci70

Idag fick jag äntligen komma på mitt 2.a UL då BM var orolig eftersom alla mina symptom plötsligt försvann..., mitt lilla gryn lever och mår bra, följer kurvan i längd (25,4 mm) såg hjärtat slå ännu bättre idag och det gick även att se ngn form av rörelse av "armar & ben"..... 18 dagar kvar till vecka 13 och hoppas nu såå att allt bara flyter på.., har också dom sista 3 dagarna fått tillbaka alla känningar, vilket gör mig överlycklig trots illamående :-P

Svar på tråden BF sep-okt med första barnet