Inlägg från: Missma01 |Visa alla inlägg
  • Missma01

BF sep-okt med första barnet

Hej! Hoppar in i tråden jag med. Jag och sambon väntar vårt första barn och har fått så olika bf uträknat på olika sidor på internet men 14-18 oktober någon gång verkar det som det är :) Jag är i v8 (7+6) idag och det är lika roligt varje gång det blir ny vecka, undra om man kommer sitta klistrad och kolla på utvecklingen för varje ny vecka, troligen :) Men har tvingat mig själv att jag inte får tjuvkika på nästa vecka innan den har kommit, om ni förstår? :P

• Missma01
    nåldyna skrev 2015-03-05 14:15:00 följande:

Haha jag tjuvkikar varje vecka! Och har tjuvkikat flera veckor framåt, men det är på grund av en utlandsresa i maj. Försöker förbereda mig på hur kroppen och pyret kommer att vara då :) 

Åh så härligt, vart ska du? Jag ska iväg till USA och åker samma dag som jag går in i v12, men har inte vågat kika ändå :P
  • Missma01
    Mijjan skrev 2015-03-09 08:44:18 följande:

Syns det på er än? Ökat nåt i vikt?? :) Här syns ingenting men än så länge tycker jag det är skönt att vår hemlis är bara vår :) V 12 nu

Jag tycker själv att det syns hehe, men är nog inget som någon annan skulle tänka på. Sen är jag rätt svullen, speciellt på kvällarna så då syns det rejält, trots att det bara är luft :P Sen är jag bara i v9 än så är väl inte konstigt att det inte syns än och tur då ingen vet om nått än. När har ni tänkt att berätta?
  • Missma01
    Mijjan skrev 2015-03-09 12:01:34 följande:
    Vi funderar på första april :P Är 11+3 nu så kommer väl vara vecka 14 någonting då.. Men jag vill nästan skjuta på det ännu längre om det går. Dock åker jag med mamma och moster till Paris 15/4 och då är de nog bäst hon vet så hon kan visa lite hänsyn. :P Dock väldigt blandade känslor att berätta för henne för hon har tjatat sen vi gifte oss för sju år sen och hon kommer bli så odrägligt glad :( Kanske inte låter som ett "problem" men det har liksom blivit någon låsning mellan oss på grund av allt tjat och jag tycker det känns jättejobbigt och kommer bara bli så irriterad på henne :P 
    Vad härligt att kunna vänta, jag ska som sagt åka till USA i v12 och kommer inte hem förs 5 veckor senare och då tyckte jag att det kändes lite väl sent. Dessutom känns det skönt om familjen vet om det när jag åker. Vi ska på inskrivning på onsdag så någon gång efter det börjar vi nog att berätta. Men vännerna får veta när jag kommer hem, förutom min närmaste tjejkompis kommer nog får veta innan eller medans jag är där, har inte bestämt mig än.

Jo jag kan förstå lite grann, man vill nästan inte prata om det för man känner sig obekväm på nått vis. Men man får väl försöka tänka att de är glada bara :) Hur gammal är du?
  • Missma01
    nåldyna skrev 2015-03-09 13:30:14 följande:
    Jag ska till Fuerteventura i två veckor :) När jag åker går jag in i vecka 23, när jag kommer hem går jag in i vecka 25 :) 
    Mitt största bekymmer just nu är att komma på en lösning på hur jag ska kunna ligga på mage. På stranden går det ju att gräva en grop till magen, men hur jag ska bete mig i en solstol vet jag inte :P 
    Men åh så härligt! Då har du en fin lite kula också :) haha ja du får ligga på sidan mot solen annars eller ha överkroppen på en solstol och benen på en annan och magen mellan dem :P
  • Missma01
    Mijjan skrev 2015-03-22 17:30:35 följande:

Ja det blir lite speciellt. Tyvärr är den inte så snygg men man tager vad man haver. Är trots allt svärfar som gjort den :) Så vi provar med vagga och inte spjälsäng i början. Någon mer som kör vagga intill sängen? :)

Min svärfar gjorde också en vagga till mil sambo när han var liten, den kommer vi troligen också använda i början.
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet