Inlägg från: Österbottning80 |Visa alla inlägg
  • Österbottning80

BF sep-okt med första barnet

Var på KUB ultra i förra veckan, det gick allting bra. 
    Fast jag själv inte känner nåt ännu (v. 14 nu) så sprattlade och hade sig fostret så mycket att det var svårt att få dom rätt bilderna tagna. 

Men nu när det gått en vecka sedan ultrat, inget syns på magen ännu, det mesta av illamåendet är borta och allt är tillbaka till "normalt" så känns det igen helt overkligt. Det är ännu 1,5 vecka till nästa mvc tid och chans att höra hjärtljuden igen. 
    Är det bara jag som ännu tycker att det här är helt overkligt??

• Österbottning80
    Korvstroganoff skrev 2015-03-11 10:17:57 följande:
    Vad härligt!!! Så skönt att du känner att du kan njuta nu! Ser lite fram emot spökveckorna, det här illamåendet tar på krafterna! Kram
    Hoppas verkligen att ditt illamående ger efter snart. 

Tack för påminnelsen om spökveckorna :)
    Känns konstigt att veta att det finns en liten där men ändå inte se eller känna nåt ännu. Fast nog kommer det väl ännu på sommaren en tid då jag tänker tillbaka på de här veckorna och inte förstår vad jag var orolig för ;)
  • Österbottning80
    Idasofiaas skrev 2015-03-11 20:10:04 följande:

Hej på er ladies!

Jag tränger in mig med här, även om jag inte bor i Sverige, utan i Finland men det finns inga baby forum (sakliga) på svenska...

Och GRATTIS till er alla här med ett litet knodd i magen. Har ni nåt smeknamn åt knodden? :) vi pratar om knodd eller: "jäkla unge/lort" när jag sitter och kramar toan.. Haha :D Fast, jag läste nånstans, fakta eller inte men: då mamma mår dåligt mår fostret bra. :)

Hej!!

Också en finlandssvensk som väntar :) o håller med om att det är svårt att hitta bra svenska sidor i Finland. Som tur är vi nog några här med ;)

Grattis till knodden :)

Jag kallar vår för liten o han kallar den för StigBerit (då vi ännu inte vet vilket det är). Under de värsta illamåendena blev det nog lite värre ord valt någon gång

Hoppas ditt illamående släpper snart, mitt försvann någongång runt vecka 13.

Hälsovårdaren sa att det var jättebra att må illa för då mådde liten bra, förstod att det hade med hormonnivåerna att göra.
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet