Inlägg från: carrolinea |Visa alla inlägg
  • carrolinea

BF sep-okt med första barnet

villbildafamilj skrev 2015-02-11 22:23:46 följande:
    Men detta är ju bara dagen efter? smile1.gif och på kvällen, alltså inte koncentrerat urin.
    När jag testade gjorde jag det mitt på dagen dagarna efter varandra och det var stor skillnad på testerna. Jag tror mest att testa på morgonen med koncentrerat urin gäller väldigt tidigt.
  • carrolinea
    Korvstroganoff skrev 2015-02-25 17:11:01 följande:
    Jag berättade för mina närmsta kompisar samma vecka jag plussade. Händer något kommer jag utöver hos min sambo söka tröst hos dom! Sen berättade jag för min familj allt eftersom jag träffade dom. Samma gäller där, händer något så vill jag att dom ska veta! Tyvärr var jag tvungen att berätta på jobbet också pga att jag inte får jobba med allt när jag är gravid. Men det kändes bättre efter att alla fick vet faktiskt! Nu är jag i v 10 så det är ju fortfarande supertidigt att gå ut och berätta för folk. Men för mig så kändes det bäst att göra på det här sättet!

Hur gick första träffen med barnmorskan?
    Jag har med berättat för några just av samma anledning.

Ska på inskrivning idag ska bli spännande.
  • carrolinea
    Korvstroganoff skrev 2015-03-01 13:06:40 följande:
    Hur gick inskrivningen??? Ja, det är skönt att ha ett skyddsnät :)
    Det gick bra, vi fick även ett ul så fick se hjärtat slå kändes helt underbart att verkligen se att någonting fanns i magen.
  • carrolinea
    Korvstroganoff skrev 2015-03-05 09:48:55 följande:
    Åh vad härligt!!!!! Fick ni med er en bild hem också??
    Jepp det fick vi :). Den dubblar tydligen sin storlek denna vecka.
  • carrolinea
    Korvstroganoff skrev 2015-03-06 05:45:39 följande:
    Vad härligt!!! Vilken vecka är du i nu??
    Vecka 12 du då?
  • carrolinea
    Mijjan skrev 2015-03-09 08:44:18 följande:

Syns det på er än? Ökat nåt i vikt?? :) Här syns ingenting men än så länge tycker jag det är skönt att vår hemlis är bara vår :) V 12 nu

Min sambos mormor tyckte att det syntes i lördags när vi var där, att magen har fått en annan form än vad den haft innan. Vi har precis gått in i vecka 12.
  • carrolinea
    Korvstroganoff skrev 2015-03-11 10:17:57 följande:
    Vad härligt!!! Så skönt att du känner att du kan njuta nu! Ser lite fram emot spökveckorna, det här illamåendet tar på krafterna! Kram
    Hoppas du slipper illamåendet snart. Själv känns det som spökveckor hela tiden. Alltså hade inte mensen försvunnit hade jag inte trott på att jag var gravid. Skulle vara skönt om det ville synas ngt snart så man verkligen vet.

Har fått se lilla pyret men känns fortfarande overkligt. När brukar spökveckorna gå över? Kan iofs kolla upp det, men ibland önskar jag att jag kände ngt mer än bara trötthet.
  • carrolinea
    Korvstroganoff skrev 2015-03-13 06:20:42 följande:
    Tack :) tror spökveckorna "slutar" när barnet börjar kännas i magen! Är inte helt säker men har för mig att jag läst det någonstans! En kompis berättade att hon inte kände sig gravid förrän hon kände sparkarna! Magen växte men det spelade ingen roll hehe :)

du har ju ett till symtom förutom den uteblivna mensen också! Den oändliga tröttheten!!! Det blir bra ska du se!! Kram och ha en fin fredag!
    Det borde det vara. Hoppas man kan få känns bebisen snart, kanske om 3 veckor om man har tur. Men räknar ner dagarna till rul så man får se bebisen igen.

Tack och ha en trevlig helg kram
  • carrolinea
    Korvstroganoff skrev 2015-03-14 10:25:09 följande:
    Åh jag längtar också tills jag får känna bebisen där inne!! Men nu längtar jag till onsdag då jag ska få se min plupp!!!! :)))
    Åh vad härligt. Själv får jag vänta till 27 april.

Jag hoppas det går fort tills man får känna. Kanske skulle försöka få till ett ul mellan, men samtidigt är det bara 6 veckor kvar.

Går in i vecka 13 imorgon så det är så skönt att man kommit förbi första 12 veckorna.
  • carrolinea
    Korvstroganoff skrev 2015-03-15 10:54:09 följande:
    Ska göra kub-ul nästa vecka! Rul har jag i slutet av april jag med! Vad skönt det måste vara att ha gått in i v 13! Jag gör det på torsdag!
    Ja det är det verkligen. Skönt att kunna berätta mer öppet.

Hoppas det går bra på kub.

Var är det du bor?
  • carrolinea
    ESusan skrev 2015-03-16 21:14:40 följande:

Hej! Är det någon mer än jag som har pollen allergi? Min läkare sa att jag absolut inte fick ta något för det nu men barnmorskan säger att det är lungt. Jag står verkligen inte ut längre! När jag kollar upp tabletterna jag äter så hittar jag inget som skulle vara farligt.

Jag har inte frågat ännu, funderar på att försöka klara mig utan medicin. Men det beror ju på hur allergisk man är
  • carrolinea
    Korvstroganoff skrev 2015-03-17 06:07:33 följande:
    Jag bor i Stockholm, var bor du?

Jag berättade så tidigt att jag blivit gravid så nu känns det nästan som att alla jag vill ska veta redan vet!
    Jag med, var i Stockholm? Jag har precis berättat på jobbet annars har jag berättat för de flesta efter att vi såg den lilla på ul.
  • carrolinea
    Korvstroganoff skrev 2015-03-19 09:55:34 följande:
    Vad kul! Var i Stockholm? Jag bor i solna! Jag skulle vilja ha ett ultraljud hemma så jag kan titta på den lilla hela tiden!! En så häftig känsla att få se något som lever och rör på sig inne i min kropp utan att jag känner det!
    Eller hur! Skulle vara riktigt mysigt! Just nu känns det som ingenting, vissa dagar kan jag avundas de som mår illa då vet man iaf att det är ngt. Inatt lyckades jag sova utan nattlinne och vaknade inte alls. Kan inte bara 27 april komma nu så man får se att allt är bra.
  • carrolinea
    cicci70 skrev 2015-03-20 13:05:59 följande:

Idag fick jag äntligen komma på mitt 2.a UL då BM var orolig eftersom alla mina symptom plötsligt försvann..., mitt lilla gryn lever och mår bra, följer kurvan i längd (25,4 mm) såg hjärtat slå ännu bättre idag och det gick även att se ngn form av rörelse av "armar & ben"..... 18 dagar kvar till vecka 13 och hoppas nu såå att allt bara flyter på.., har också dom sista 3 dagarna fått tillbaka alla känningar, vilket gör mig överlycklig trots illamående :-P

Vad skönt! Underbart att få se det lilla pyret.
  • carrolinea

Är det någon som har köpt någonting ännu?

Vi har börjat att titta lite på barnvagn vilket märke och sort vi vill ha samt färg osv. Det är ju en djungel att försöka ta sig igenom allt.

• carrolinea
    Mijjan skrev 2015-03-22 09:57:17 följande:
    Kläder har jag samlat på mig lite i flera år :P Vi har en vagga efter mannen som jag letar ekologisk madrass till nu och har nog hittat en tredelad som vi kan ha även i spjälsäng och växasäng sen som vi gillar.. Ska nog beställa det snart för att ha de gjort. Vi letar begagnad barnvagn och där "håller vi ögonen öppna". Snubblade över en amningskudde på tradera som jag köpt. Ska till Ullared i maj och kommer nog handla en hel del då tror jag... Inga stora inköp än.. Pågående renoveringar hemma och är flera rum som går före barnkammaren men jag är lite second hand freak så har samlat på mig lite möbler iaf till kommande barnrum :) Och träleksaker när jag hittar fina i bra skick.
    Vad härligt! Mysigt med en vagga som har gått i arv.
  • carrolinea
    Mijjan skrev 2015-03-22 17:30:35 följande:
    Ja det blir lite speciellt. Tyvärr är den inte så snygg men man tager vad man haver. Är trots allt svärfar som gjort den :) Så vi provar med vagga och inte spjälsäng i början. Någon mer som kör vagga intill sängen? :)
    Spännande, hoppas den lilla kommer trivas i vaggan. Vi kollar lite på spjälsäng, får se vad det blir.
  • carrolinea
    villbildafamilj skrev 2015-05-25 11:52:54 följande:

Hejsan! :)

hur har det gått för alla? :) Mår ni bra? Hur långt gånga är ni? :) 

Hallå!

Bara bra är det här :). Är i vecka 23 nu. Du då?
Svar på tråden BF sep-okt med första barnet