Asams5 skrev 2015-02-23 12:58:06 följande:
Känns kanon att ha en mamma med den erfarenheten. Kommer betyda mycket under graviditeten också. Skönt att hon är pensionär i höst också. :)
Jag har inte fått datum än. Ska på ett VUL till nästa vecka innan vi släpps till MVC. Får nog lite att förhålla mig till då. Men enl. Kalendrar är det början på oktober, så det blir väl mitten/slutet på september.
Nu tänker jag mest på hur länge man orkar jobba. Kommer sätta mina kollegor i skiten om jag blir sjukskriven tidigt. Får försöka släppa det. Bebisarna är det viktigaste nu, och att själv må bra. Än så länge mår jag hur bra som helst, bortsett extrem trötthet och helt förstoppad mage. :)
Jag upplever det som att alla mår så bra när de var gravida. Jag är trött, har huvudvärk, kan inte komma ihåg saker på samma sätt som tidigare, tror jag kan ha lite foglossning ska fråga läkaren när vi träffas om någon vecka, halsbränna. Tröttheten är jobbig för jag kan vara aktiv ena dagen och plugga men då måste jag typ sova hela dagen efter, eller om jag är iväg på möte med t.ex. mvc så somnar jag när jag kommer hem och sover kanske 4tim, jag kramar fortfarande om toastolen på kvällen. Skitjobbigt. Så var glad så länge du inte har så många symptom. När jag läser infon jag fick från mvc så står det att för de flesta avtar symptomen i v16, jag har passerat v16 tror jag är i 17 eller 18.
Men som sagt först ett helvete som redan börjat och sen bättre ju äldre de blir.