Valkyria75 skrev 2015-01-24 19:43:04 följande:
Jag ser att du kallar dig superplaneraren... Mitt bästa tips är... att vänja dig vid att det inte blir som man planerade... :)
Vissa saker kan man påverka men det skiljer sig så mycket från barn till barn att det är helt omöjligt att veta innan hur det ska fungera.
Det var nog det som faktiskt var svårast för oss när vi fick första barnet. Jag var så fullständigt övertygad om att det absolut skulle fungera att amma, och annars var det något jag gjorde fel... Lika övertygad var jag att han skulle sova ordentligt när det var natt. 'Det handlar bara om bra rutiner och att vara konsekvent...'
Ja... man kan ju säga att jag hade mycket att lära då :) nu är jag lite mer avslappnad och tar det som det kommer.
Och så har jag lärt mig att man klarar sig på VÄLDIGT lite sömn... Och att det finns många grader av trötthet jag inte visste existerade...
När det gäller samsovning så kan man rulla ihopa en handduk eller liten filt och lägga mellan sig och barnet i början om man är orolig.
Haha nej det är väll så :)
Man får ju ta det som det kommer, men jag vill ändå vara påläst och känna att jag förhoppningsvis har lite koll och fått lite smarta tips på vad/hur man kan göra.
Blir intressant att se hur allt går, vem vet barnet kanske blir som jag var som liten och sov dygnet runt och mina föräldrar fick väcka mig när det var matdags :) under första året.
Jag har tänkt amma men det vet man ju inte heller om det funkar så det gäller ju att inte planera allt för det går ju inte.
Allt kan ju hända, tyvärr.