• Anonym (Pärlan)

    Liknande namn som Noah?

    Noah är det finaste namn jag vet och vill så gärna ge det till vår pojke, men mannen säger bestämt nej vilket jag respekterar.

    Nu undrar jag om det finns liknande namn som Noah? Kommer inte själv på nåt. Alltså hebreiska/bibliska pojknamn i samma stil?

  • Svar på tråden Liknande namn som Noah?
  • Fröken Hepburn

    Varför är han så bestämd nej för Noah. Vår son heter det och vi tycker, givetvis, det är jättefint.

    Hoppas ni hittar något ni båda gillar.

  • Abbe83

    Benjamin
    David
    Elias
    Elis
    Gabriel
    Johan
    Johannes
    Jonas
    Jonatan
    Lukas
    Sam
    Samuel
    Silas

  • ColoradoRanger
    Fröken Hepburn skrev 2015-01-25 19:17:02 följande:

    Varför är han så bestämd nej för Noah. Vår son heter det och vi tycker, givetvis, det är jättefint.

    Hoppas ni hittar något ni båda gillar.


    Kanske för att det är väldigt osvenskt, ser skumt ut i skrift, känns smeknamnsaktigt, samt att ENORMT många heter så. På mitt barns förskola (5 avdelningar, 20 barn på varje) finns MINST 7 st. Noah (7 st som jag känner till, känner inte till de allra yngsta).
    Hur gammal är din Noah?
  • Anonym (vrfdd)
    silhuett skrev 2015-01-25 19:19:22 följande:

    Josua?


    Joshua isf.
  • Onix
    hallowert skrev 2015-01-24 19:28:07 följande:

    Toah, Horah.


    Horah? Jag hoppas verkligen föräldrar i Sverige är så klipsk att dom inte döper någon till det. Men inget förvånar mig längre...
  • kasovi
    Onix skrev 2015-01-25 20:31:30 följande:
    Horah? Jag hoppas verkligen föräldrar i Sverige är så klipsk att dom inte döper någon till det. Men inget förvånar mig längre...
    Men Toah går bra? Haha
  • Anonym (Pärlan)

    Tack för alla fina namnförslag!

    Jonah har jag verkligen fastnat för! Ska se om jag kan övertyga mannen...


    Flygfotogen skrev 2015-01-26 14:45:30 följande:

    Är barnet fött än då? Han kanske vill vänta och se vad som känns bäst menar jag?


    Nä han har inte kommit än. Dröjer några veckor. Mannen säger nej för att han tycker namnen är fula eller konstiga.

    Noah tycker han låter för religiöst. Vi är inte troende eller ens med i kyrkan men jag tycker att namnet är så himla vackert! Det är nåt speciellt med bibliska namn tycker jag. Tidlösa på nåt sätt.
Svar på tråden Liknande namn som Noah?