• panisette

IVF 2015 ska vi följas?

Jag och min sambo påbörjat behandling med IVF nu på Huddinge sjukhus efter att ha försökt bli med barn i snart tre år. 
    Jag ska köra korta versionen, tog första sprutan Gonal F nu ikväll och är supernervös över ALLT! :) Biverkningar och hur det ska gå!

Vore kul om det är några andra som också börjar/ska börja med IVF som vill följas åt och dela erfarenheter?

Berätta gärna när ni börjar och uppdatera om hur det går för er! Så kan vi vädra våra tankar :)

• Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?
  • Alex78
    Blomster84 skrev 2015-05-20 15:06:07 följande:
    Jag är på ruvardag 4 med en blastocyst. Tiden går så saaaakta. Ömma och svullna bröst (gått upp en kupa) och kissnödig konstant men det är säkert pga Lutinus.

Förra gången fick jag mens 14 dagar efter ÄP så jag tror jag har BIM på måndag. Suck...
    Men om du har fått större bröst som ömmar är ju detta säkert ett gott tecken!

Jag är också kissnödig ofta, hoppas det är ett gott tecken. Man får gripa efter halmstrån här....
  • Blomster84
    Alex78 skrev 2015-05-20 16:39:06 följande:

Men om du har fått större bröst som ömmar är ju detta säkert ett gott tecken!

Jag är också kissnödig ofta, hoppas det är ett gott tecken. Man får gripa efter halmstrån här....

Ja det är bara till att hoppas. Hur går det för dig?
  • 89Madeleine
    Alex78 skrev 2015-05-20 16:36:11 följande:
    Vad skönt att jag inte är ensam om de här känslorna!

Detta är mitt andra försök och jag tycker det skulle kännas så jobbigt om även detta misslyckades. I såna fall får jag vänta tills efter sommaren till nästa försök vilket skulle kännas supertungt. smile4.gif

Vi får stötta varann under denna tunga tid!

Kram
    Ja det är så skönt att få stöttning av alla fina människor här inne <3
  • Blomster84

Är det någon som vet hur länge man måste vänta efter ett färskt ivf (ET) innan man får göra FET?

• Alex78
    Blomster84 skrev 2015-05-20 16:59:42 följande:
    Ja det är bara till att hoppas. Hur går det för dig?
    Jag hoppas fortfarande, och blir glad såfort jag känner molvärk eftersom vissa säger att det är ett graviditets tecken. Men samtidigt oroar jag mig pga att det i princip är mitt enda symtom. Är livrädd för att få mens på måndag som är BIM för mig. Känns dock bättre att få dela med sig av sina tankar i denna tråd.
  • MissX
    Alex78 skrev 2015-05-20 17:56:00 följande:
    Jag hoppas fortfarande, och blir glad såfort jag känner molvärk eftersom vissa säger att det är ett graviditets tecken. Men samtidigt oroar jag mig pga att det i princip är mitt enda symtom. Är livrädd för att få mens på måndag som är BIM för mig. Känns dock bättre att få dela med sig av sina tankar i denna tråd. smile1.gif
    Jag har BIM på söndag och är så nervös! Jag har inga symptom alls förutom lite mensvärk till och från. Ena gången på höger sida andra gången på vänster tredje gången ingenting. Ska bli skönt att veta om det är plus eller minus! Om massa dagar...
  • Alex78
    MissX skrev 2015-05-20 19:36:43 följande:
    Jag har BIM på söndag och är så nervös! Jag har inga symptom alls förutom lite mensvärk till och från. Ena gången på höger sida andra gången på vänster tredje gången ingenting. Ska bli skönt att veta om det är plus eller minus! Om massa dagar...
    Ojdå, då är du och jag i princip i samma sits!

Håller tummarna för oss båda!
  • minna456

Är på ruvardag 7 och har Bim på fredag. Mina symptom är motvärk, ömma bröst, idag hade jag huvudvärk utan ngn egentlig anledning. brukar aldrig ha huvudvärk. Har fått mer vattniga flytningar förutom lutinus. Sååå nervös...

• 89Madeleine
    minna456 skrev 2015-05-20 21:25:54 följande:

Är på ruvardag 7 och har Bim på fredag. Mina symptom är motvärk, ömma bröst, idag hade jag huvudvärk utan ngn egentlig anledning. brukar aldrig ha huvudvärk. Har fått mer vattniga flytningar förutom lutinus. Sååå nervös...

Håller tummarna! :)

Har också BIM på fredag. Är på ruvardag 6 med en blastocyst.

Tar du något progesteron? Isåfall kan det ju skjuta upp mensen :(

Kram
  • Alex78

Nu är illamåendet tillbaka. Kan detta vara ett gott tecken?

Om man jämför med förra ivf:n som misslyckades känner jag mig annorlunda, har fler symtom nu eftersom jag inte hade några alls förra gången kan man ju inte låta bli att hoppas!

Jag kommer nog tjuvtesta tror jag, i alla fall ett par dagar innan testdagen som är 29 maj!

Svar på tråden IVF 2015 ska vi följas?