Inlägg från: Fröken Smilla |Visa alla inlägg
  • Fröken Smilla

    Oktoberbebisar 2015

    Hej på er!

    Får man hänga på?

    Jag fick ett plus igår 29/1 och ytterligare ett idag

    Är gravid efter en IVF-behandling och har egentligen först testdag om en vecka men orkade inte vänta så länge bf är inte lika lätt att räkna ut, men enligt FL är det 8/10.

    Så galet, vi har väntat på detta i 2,5 år!

  • Fröken Smilla
    Monsan skrev 2015-01-30 21:27:26 följande:

    Vad roligt att se dig i denna tråd ist för ivf tråden.. Grattis till plusset.. Äntligen...????..


    Detsamma och Grattis till dig med!!
    Monsan skrev 2015-01-30 21:31:34 följande:

    För mig blir det besök hos bm den 18/2.. Hoppas verkligen på att få fylla 30 fyra dagar senare med ett besked att allt ser bra ut..:).. Jag har inga andra symptom förutom trötthet vilket skrämmer mig lite... Fortfarande tidigt, 4+3, men jag vill känna mer..:)..


    Jag trodde allt var kört för en vecka sen när mina ömma bröst slutade göra ont... Men här sitter jag idag med plusset och ett par bröst som är helt som vanligt så jag tror sånt kommer och går
  • Fröken Smilla
    TreA skrev 2015-01-30 22:17:49 följande:

    Fröken Smilla: Grattis!!! Vad roligt! Har ni barn sedan tidigare? Vi har två barn efter ivf på 7 och 5 år, och blev nu plötsligt spontant gravida!


    Tack!

    Nä detta är första barnet, och vårt första IVF, känns otroligt att det lyckades på första försöket.

    Jag har redan blivit välsignad med illamående, och mest på nätterna. Är vaken nu och fick sura uppstötningar. Något tips från er som har varit med om sånt här tidigare? Jag har dålig aptit om dagarna men mår iaf inte illa då.
  • Fröken Smilla
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-01-31 23:33:44 följande:

    Fler som har fått extremt fett hår! Gar aldrig problem med det. Massa finnar oxå!

    Halsbränna,gasig, stickningar i magen, sjukt trött


    Finnarna, eller kanske snarare plitor, har dykt upp hos mig. Jag har annars kanske en plita i halvåret. Nu har de nog släktträff på min panna

    Halsbränna, illamående, ovanliga stickningar och dragningar i livmodern, dålig aptit och dålig sömn... Somnar väldigt tidigt (kan verkligen inte hålla ögonen öppna) och vaknar mitt i natten av halsbränna och kan inte somna om. Som just nu dvs.
  • Fröken Smilla
    Thelma88 skrev 2015-02-01 12:35:45 följande:

    Hej!:)

    Har bf 28/9 och såg att fler som har bf sent i september hängde på denna gruppen och tror jag gör samma sak.. Man känner sig så "efter" i septembergruppen då de flesta är flera veckor före en själv:) Dessutom är väl risken stor för att man kommer gå över tiden också.. ;)

    Någon mer från Skåne?:)


    Välkommen!

    Jag bor i Helsingborg :)
  • Fröken Smilla
    Thelma88 skrev 2015-02-01 14:51:47 följande:

     

    Vad roligt:) Är det ditt första barn?


    Ja det är det. Vi har väntat länge, så denna plutten lev till genom ivf. Är det är första barn också?
  • Fröken Smilla
    angelica123 skrev 2015-02-01 16:41:57 följande:

    Hoppar in här :)

    plussade på BIM -5 idag och har BF 15/10. Nu får vi hoppas att det går hela vägen

    Första barnet, första försöket. Fyller 27 år i oktober, sambon fyller 30 i november.

    Jag själv är född 4 veckor för tidigt och vägde 1600 gram och låg 3 veckor kuvös. Så jag tänker ha det i åtanke, ifall det går i arv.

    Har som tur är mkt sparade semesterdagar, så då tar jag nog några semesterveckor i september så att jag kan gå hem 4 veckor innan bf.

    Har däremot ett jobb med mkt press, ansvar, stressigt och komplicerade arbetsuppgifter. Det kommer bli klurigt med vikarie, så jag lär berätta kanske i v.10 för chefen så att han hinner hitta någon. för sen kommer sommaren och efter det är det ju snart dags! (om allt nu går som det ska)

    Hur gör ni med era jobb? när berättar ni?

    När berättar ni för era närmaste, föräldrar och vänner ? 


    Eftersom vi genomgått IVF så har chefen och de närmsta kollegorna vetat om det, och därför får de också veta resultatet nu alla vet ju att det är på gång. Så imorgon informerar jag chefen, de flesta kollegorna vet redan (vi är även goda vänner).

    Föräldrar, blivande faster och en del vänner har fått veta. Igen av samma anledning som ovan.
  • Fröken Smilla

    Vi fick också tid till inskrivning idag den 17:e ska vi dit. Dock så får vi inte UL då eftersom det ska göras i Malmö där vi har genomgått ivf-behandlingen. Hoppas slippa vänta allt för lång tid.

    Jag är väldigt trött om dagarna. Men jag sover inte bra heller, så det är väl en ond cirkel. Kissar också mer och har molvärk. Lite illamående efter mat och på natten.

  • Fröken Smilla
    Enbarnsmamma01 skrev 2015-02-07 10:27:24 följande:

    Någon mer som är ovanligt trött? Hade kunnat sova mig igenom allt.. Sen fryser jag något så otroligt !


    Jag är toktrött! Från morgon till kväll, däckar mellan 20-21. Då kan jag inte alls hålla ögonen öppna längre...
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015