Oktoberbebisar 2015
Hej! Jag är gärna med här, plussade imorse! Känns helt fantastiskt att vi förhoppningsvis får en liten trea i oktober
Hej! Jag är gärna med här, plussade imorse! Känns helt fantastiskt att vi förhoppningsvis får en liten trea i oktober
Vad bra att du frågade! Det vill jag gärna också ha svar på! :)
Jag väntar mitt tredje barn och är i v 6 idag. Har inga symtom alls förutom att jag tycker magen är såå svullen! Shit folk kommer misstänka redan nu känns det som!
Hej! Var med och skrev precis i början när jag plussat men inte varit inne här på ett tag nu. Är i vecka 12+4 idag och ska på KUB imorgon. Är såå nervös! Är nervös för att det inte ska vara någon bebis där eller att något är fel. Har berättat på jobb (det är barn nr 3 och syns ganska tydligt) och för familj så kanske därför jag oroar mig ännu mer. Ser man att de rör sig något på ul såhär tidigt? Ser man hjärtat slå?
Hej! Här är en till som väntar på oktoberbebis Har planerat snitt på tisdag 13/10 så det närmar sig! Är mitt tredje barn och de andra två har varit hemma förkylda denna veckan. Idag har jag också fått ont i halsen och känt mig risig. Så typiskt, har inte varit sjuk på hela graviditeten hittills. Undrar hur de gör med snitt om man skulle vara sjuk, nån som vet?
Tycker dagarna segar sig fram i snigelfart, har allt klart och vill bara att dagarna ska gå! Blir ju inte bättre av att vara sjuk och tvingas vara hemma hela dagarna.
Fördriver tiden med att klura på namn. Har ni andra redan bestämt namn eller tar ni det sedan när bebben kommit?
Vi klurar också på namn. Detta blir (troligtvis) vår tredje tjej men vi har ingen idétorka, snarare tvärtom att det är svårt att bestämma sig för det finns så många fina! Har tom lagt upp en omröstning under "namn" här på FL
[quote=75847748][jo skrev 2015-10-07 18:44:10 följande:[/quote-nick]
Vi har inget namn alls på gång. Detta blir ju tredje pojken så vi har idétorka. Förslag mottages gärna! Gillar gamla namn.
Måste fråga er med fler barn, hur är erat tålamod? Jag har just nu inget tålamod alls med mina två grabbar som bara ska kivas hela tiden. Känner mig så hemsk som mamma..
[/quote]
Jag har också sämre tålamod med mina två tjejer. De har dessutom varit hemma förkylda hela denna vecka så känns som man går på varann när man inte kan hitta på saker heller. Börjar känna mig risig själv också, vilket inte gör humöret och tålamodet bättre direkt.
Embla twopointoh: Ja då snittas vi nästan samtidigt Har du också fått snitt en vecka innan bf? Jag fick precis 7 dgr innan, har bf 20/10. Lite nervös för att hon vill ut tidigare då första barnet kom 10 dagar innan bf. Hade dock snitt en vecka innan bf med tvåan också och det gick ju bra den gången
Nej, jag snittas i vecka 37. Mitt tredje barn ville ut i 37, 1,5vecka innan det planerade snittet, så det blev akutsnitt. Efter det har läkarna inte velat chansa utan planerat snitten till vecka 37. De två äldsta är födda i v 39. (Snitt med alla)
Första kom 10 dgr innan menade jag.
Tänkte att jag kanske kunde fråga dig angående snitt eftersom att detta e mitt första och du har ju ändå lite erfarenhet av det:) hur e det på uppvaket efteråt? Just nu e jag väldig ängslig och får ångest av tanken på att jag bara ska få se min son snabbt och sen vara ifrån både min man och honom .. Dom timmarna måste ju vara fruktansvärda .. Och hur gick det för dig med amningen? Just nu nojar jag också över att han ska få etsättning medans jag e borta och att inte amningen ska fungera sen .. Tacksam för svar ..
embla_twopointoh: Hur gick det till när du fick göra akut snitt då förlossningen drog igång tidigare? Åkte du in direkt du förstod att det var på g? Blev det väldigt bråttom och stressigt eller hann ni in i tid så det gick okej ändå? Funderar då jag sitter med förvärkar som gör ganska ont och har snitt först på tisdag. Vet att man kan ha det i flera dagar och veckor men tänkte ifall de blir starkare...
Fler som börjar bli krassliga att jag, inte kul! Jag är genomförkyld nu med snuva huvudvärk och allmänt hängig. Sover därför ännu sämre också! Fy sjutton, vilken dålig tajming.. tur jag har fyra dagar på mig att bli bättre iaf. Ringde bm igår och hon sa att de brukar göra snittet ändå om man inte är superdålig. Och det lär jag väl inte vara på tisdag hoppas jag. Hoppas ni andra klarar er!
Har ni mycket molande som mensvärk typ? Igår höll det på hela em och kvällen och även idag känner jag det till och från. Vet att jag kände det med första barnet och sen kom hon två dagar senare så blir lite orolig att hon vill ut innan tisdag.
Undrar också hur man vet om slemproppen lossnat? Man har ju ganska mycket flytningar under graviditeten och ibland lite "slemmiga". Imorse kom det en liten vitfärgad klump i trosorna men vet inte om du är del av slemproppen eller vanlig flytning. Ja man har mycket tid att fundera över dessa saker när man bara går hemma hela dagarna...
Grattis till er som fått era bebisar!! Och lycka till ni som är på G
Läser att fler är irriterade och deppiga av att gå och vänta. Jag är absolut inte mig själv just nu. Sur, trött och deppig... Fy! Tror det har att göra med att jag blev sjuk nu också och inte varit utanför huset på flera dar! Blir ju galen av att bara gå här hemma. Plus sover extremt dåligt... Stackars mina två barn och man alltså. Känner mig lite bättre idag så får försöka ut och göra nåt litet ärende så jag får byta miljö. Och försöka se det positiva och härliga ändå, om tre dagar kommer vår tredje tös