Inlägg från: kaksinmutyksin |Visa alla inlägg
  • kaksinmutyksin

Oktoberbebisar 2015

Hej! Är ganska ny här på fl och är beräknad 13 oktober med mitt 4de barn! :). Hur känner ni i era graviditeter? Själv har jag plötsligt blivit väldigt gravid!! Kan ej sova om nätterna, har väldigt ont i ryggen och så himla svårt att sitta mm för bebin trycker på högst upp i magen, käns ibland som att han kommer ut från munnen ;). Och för att inte tala om sura uppstötningar. Börjar bli trött på detta!

• kaksinmutyksin

Tänkte slinka in här! (Läst lite i era inlägg men har ej själv skrivit nåt. Är ny på fl) Har planerat snitt 6 oktober! Men börjar kännas väldigt jobbigt och helt plötsligt!? Hela graviditeten har varit hyfsat ok men nu har allt ändrats. Har onda förvärkar (sammandragningar med mens ont i ryggen låren och magen) och kan inte sova om nätterna! Och är svullen och orkar inget! Är så trött på detta och får panik över att om jag måste dra med det här i 32 dagar till. Hur gör ni som börjat tröttna och har ont för att driva tiden? Rädd att bli deppig innan bebis kommer.

• kaksinmutyksin

Hoppar också in här! Har planerat snitt 6 oktober så 8 dagar kvar! Har hormonerna tagit över er helt? Jag är upp stressad och tankarna snurrar och käns som jag blir galen snart (arg irriterad och rädd). Har i för sig enorm rädsla för snittet pga en stor misslyckad op för 2 år sen så tror det spökar ordentligt. Är livrädd att dö!

• kaksinmutyksin
    Iowhannah skrev 2015-09-28 21:31:27 följande:

Jag hämtade nog ut alla boxar typ direkt när vi fått ett bf-datum :P

Jag känner mig klar med förberedelser. Då vi snart ska flytta så kan jag inte göra så mycket. Jag vet ju att det saknas täcke till vaggan och vagnen, men jag tänker hela tiden att det hinns med. Jag håller koll på Tradera men tycker att det går upp så mycket i pris...

Hur mycket tycker ni är värt att lägga på ett babytäcke för vagn/vagga?

dem kostar nog inte så mycket på j llyroom och dem har kort leverans.
  • kaksinmutyksin
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-09-29 16:46:50 följande:

Igår kom vår Runa till världen genom KS i v. 35+2. Vi mår bra och hon är en rejäl dam på 3,4 kg och 51 cm. :D

Åh!! Så söt! Grattis!
  • kaksinmutyksin
    Zero skrev 2015-09-30 20:10:25 följande:

Hej! Är de någon med högt blodtryck?! Jag har 135/85 och idag har jag haft huvudvärk från och till, någon som varit med om detta? Var hos BM och inget protein i urinen iaf, men huvudvärken släpper inte :-/ När blir de så allvarligt att man måste ringa FL? Är ju en sån som inte vill ringa i onödan..Har BF 16 okt..

Har också haft högt blodtryck aning högre än du (men kommer ej ihåg exakt hur mycket) och med huvudvärk och jag fick rådet att om man får ont i typ mellangärdet eller precis under brösten så ska man åka in och om man känner sig yr också. Barnmorska tycker inte att det är allvarligt om man inte har protein i urinen men att dem vill hålla koll på blodtrycket.
  • kaksinmutyksin

Har ni som har bf nära eller gått över tiden blivit mera stressade och hormonfyllda? Jag är jätte stressad och arg har jag märkt! Vissa dagar eller nätter får jag ångest och känner att jag orkar inte en dag till! :(

• kaksinmutyksin
    SmultronSöt skrev 2015-09-30 23:02:13 följande:

Hejsan :) här har ni en oktobermamma som visade sig bli en septembemamma istället! Bf 8/10 men idag kom en tös till världen efter lite mer än 2 dygn av värkarbete men endast 3h och 20min inne på förlossningen. Så skönt att slippa gå över tiden :) lycka till med era små <3

va härligt! Grattis!!
  • kaksinmutyksin

Först vill jag säga grattis till alla som fått bebisar! Själv hade jag ju planerat snitt den 6 oktober och ut kom en liten kille på 49 cm och 3120. Ni som ammar hur fungerar det för er? Själv sitter jag fast med honom på bröstet hela tiden! Han kan lugnt sua och snuttar i 3 timmar innan han släpper taget och sover ordentligt (då har jag bytt bröst ett antal gånger och försökt lägga bort honom). Jag får inte gå nånstans utan honom. Han vaknar direkt och blir "hungrig" (vill ha tutte). Vill verkligen att amningen ska fungera men lite frustrerande att sitta fast vid honom hela tiden,kan knappt äta eller gå på toa och blir lite stressad. Har ni några råd att ge?

• kaksinmutyksin
    Irlais skrev 2015-10-15 04:44:41 följande:

Nu är min lilla bebis här. Började få värkar ca 01.45, hon kom ut 02.49. Födde hemma i badkaret! Sprack inget och mår tipptopp förutom eftervärkarna!

Ojdå Grattis! Hur klarade du av det? Själv skulle jag haft panik ;)
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015