mammalovis skrev 2015-03-02 20:53:39 följande:
Se oron som något positivt, du tar din blivande livsuppgift som förälder på allvar och vill göra det bästa för ditt barn. Det vore väl värre om du tog det med en klackspark och tyckte du var en perfekt förälder oavsett vad du gör.
Sedan slutar man inte fundera när det är andra, tredje barnet heller, varje barn är en omställning för familjen.
När jag plussade med andra barnet fick jag panik då jag var så trött på kvällarna jämt. Vi fick förbereda tösen på att jag skulle bli bebisens mamma också. Sedan kommer avundsjukan mer i perioder. Nu har vi en trotsig period på båda, så man kan ju undra vad vi gett oss in på., men jag fyller 40 vid jul, så vi vill ju inte vänta för länge. Mest oroad är jag för att det är två då det skulle innebära 4 barn under 5 år ... Tankar om missfall finns ju också, men jag hoppas på turen även denna gången. Händer det, så händer det. Idag fick mina två närmsta kollegor veta, så de fattar vad som händer om jag flyr klassrummet vid akut illamående. Förhoppningsvis är det lugnt bara jag får i mig en frukt eller två på förmiddagen då frukosten inte är någon höjdare.
Tack för dom orden, har inte tänkt på det så riktigt :) oj tufft med tre under 5år själv får jag nog bara ett barn då karl har två sedan tidigare o han börjar tycka att han är gammal, men gissar att om jag verkligen vill ha en så är han inte omöjlig :) det där med trots perioder har jag lite missat, hade 4 bonus barn i förra förhållandet o yngsta där va 5 när jag kom in i situationen o blev aldrig några trots perioder efter det... Hoppas lilla pyret i magen hoppar över iaf en av dom :)