JLH87 skrev 2015-02-15 08:02:40 följande:
Hej!
Jag och min sambo plussade för två dagar sen :) Jag tog ut p-staven i december (efter 8 år..) och det gick tydligen väldigt snabbt att blir gravid. Hade ställt in mig på flera månader, men jag hann bara få en mens. Enligt utifrån uträknaren har jag BF 14 oktober och är nu i v6. Det blir en bra födelsedagspresent eftersom jag själv är ett oktoberbarn :)
Vad har ni andra för symtom? Jag har ont i brösten, "mensvärk" och har mått illa senaste dagarna. Dessa symtom har jag haft sen 1-2 veckor tillbaka.
Hur gör man nu? När ska man skriva in sig? :)
Grattis! Jag är också "nyplussad" med bf 21 okt
Jag har haft ganska mycket symtom framförallt senaste veckan. Mycket magkatarr och svullen mage, molvärk av och till, ådror på brösten, ömma bröst, kissar mycket och ett illamående som kommer framåt em/kväll. Och ett sug efter kapris och cornichonger (såna där pyttesmå inlagda gurkor)!
Du ringer till MVC ganska direkt, jag tänkte ringa imorgon. Första samtalet brukar man få rätt snabbt har jag för mig.
Hur man väljer, tja... Vissa MVC tillhör ju specifika sjukhus och kan ge viss förtur dit vid förlossning. Jag har valt både av närhetsskäl och men hänsyn till var jag vill föda. Tänkte gå till samma den här gången (men en annan barnmorska)
Var i Sthlm bor du?