Inlägg från: Fru Hermelin |Visa alla inlägg
  • Fru Hermelin

Oktoberbebisar 2015

Hej på er. Tror jag vågar mig in här nu. Har fått svaga men tydliga streck på TL-stickor i några dagar nu. Testade med ett CB plus idag och det var rätt otvetydigt!

Är 30 år, bor i Sthlm men flyttar sannolikt till Växjö nästa vår/sommar. Har en dotter född -10, så detta blir barn nr 2. Bf 21/10 enligt appen!

• Fru Hermelin
    Längtan efter ett syskon skrev 2015-02-14 09:53:18 följande:

Magen v 8+1 lite svullen el vad tycker ni? Trådens första magbild :)

Hehe, lite kanske Min blir också jättesvullen, men än så länge bara på kvällarna. Är ju bara i v5 än!

Det sägs ju att magen kommer tidigare med andra barnet, undrar om det blir så även när man har lite längre mellan barnen. Min tjej blir ju 5år nu i år. Nån med erfarenhet?
  • Fru Hermelin
    Mirjam91 skrev 2015-02-14 18:10:28 följande:
    eriwag skrev 2015-02-14 16:10:39 följande:

Testa imorgon igen.. Hcg försvinner inte ur kroppen bara för att du druckit vatten.

Det blev lika starkt som innan när jag testade igen smile1.gif De är så starka de kan bli typ. Tog ett digitalt clearblue också som visade 3+, innan när jag tog det visade de 2-3 så jag är lugn igen.

Jag är i vecka 7 (6+0) idag smile1.gif

Skönt att det blev starkt igen
  • Fru Hermelin
    chazbo skrev 2015-02-14 19:35:52 följande:

Hej hej

Plussade häromdagen. Är gravid med barn nr tre. Har en 6 åring och en 4åring sen innan Hade ett MA i oktober så jag vågar inte riktigt glädjas över nyheten. Är 4+3 enl appen. Så bf är 20/10-15.

Grattis till plus!
  • Fru Hermelin

Finns det någon Bf-lista här i tråden? Hade varit kul att ha lite koll på alla.

Det verkar finnas Facebook-grupper med har jag sett, de kanske är mer aktiva, men jag som är extremt inaktiv på Facebook hoppas ju ändå att några vill hänga kvar här inne med

• Fru Hermelin
    JLH87 skrev 2015-02-15 08:02:40 följande:

Hej!
    Jag och min sambo plussade för två dagar sen :) Jag tog ut p-staven i december (efter 8 år..) och det gick tydligen väldigt snabbt att blir gravid. Hade ställt in mig på flera månader, men jag hann bara få en mens. Enligt utifrån uträknaren har jag BF 14 oktober och är nu i v6. Det blir en bra födelsedagspresent eftersom jag själv är ett oktoberbarn :) 

Vad har ni andra för symtom? Jag har ont i brösten, "mensvärk" och har mått illa senaste dagarna. Dessa symtom har jag haft sen 1-2 veckor tillbaka.

Hur gör man nu? När ska man skriva in sig? :)

Grattis! Jag är också "nyplussad" med bf 21 okt

Jag har haft ganska mycket symtom framförallt senaste veckan. Mycket magkatarr och svullen mage, molvärk av och till, ådror på brösten, ömma bröst, kissar mycket och ett illamående som kommer framåt em/kväll. Och ett sug efter kapris och cornichonger (såna där pyttesmå inlagda gurkor)!

Du ringer till MVC ganska direkt, jag tänkte ringa imorgon. Första samtalet brukar man få rätt snabbt har jag för mig.

Hur man väljer, tja... Vissa MVC tillhör ju specifika sjukhus och kan ge viss förtur dit vid förlossning. Jag har valt både av närhetsskäl och men hänsyn till var jag vill föda. Tänkte gå till samma den här gången (men en annan barnmorska)

Var i Sthlm bor du?
  • Fru Hermelin
    kds skrev 2015-02-15 00:48:28 följande:

Hej. Vill gärna vara med här :) Plussade idag och har beräknat BF 22/10. Så otroligt glada och sådan härlig timing att få plussa på alla hjärtans :) Vi blev snabbt gravida med min första graviditet som tyvärr slutade i MF för två månader sedan, så nu försöker vi ta varje dag som den kommer och inte låta det gamla hindra lyckan och skippa oron!

Grattis!
  • Fru Hermelin
    Lemon skrev 2015-02-15 09:30:08 följande:

Illamåendet blir värre och värre tycker jag. Håller i sig nästan hela dagen nu. Blir bara lite bättre precis när jag ätit. Hur är det för er?

Är nu i V.7 vad jag beräknar. Med förra barnet var jag illamående v8-14 så man börjar förbereda sig på det värsta.

Jag är bara i v5 än, men känner av illamående framåt em/kväll. Förra gången slapp jag illamående i princip helt så detta är lite nytt. Hoppas på att det blir bättre snarare än värre, men det är kanske inget man ska räkna med...
  • Fru Hermelin
    Rädisan26 skrev 2015-02-15 10:01:52 följande:

Har idag inget illamående. Har haft det ett par dagar nu. Dock är jag fortfarande väldigt trött och ömma bröst. Varierar illamåendet för er med? (V.7+2) idag.

Nu är mitt illamående inte så intensivt, men det varierar absolut från dag till dag. Övriga symtom också. Mest ihållande är tröttheten!
  • Fru Hermelin
    JLH87 skrev 2015-02-15 13:08:26 följande:
    Tack detsamma :) Jasså så du har redan fått cravings!? Roliga cravings dessutom :P Själv har jag knappt nån aptit och mår illa efter att jag har ätit. Jag känner mig typ småbakis hela tiden. Men man ska väl se det positiva att man ens har symtom :)

Okey, jag ska nog också ringa i veckan. Jag bor i Enskededalen och kommer nog välja en MVC i närheten så min sambo kan följa med så mycket som möjligt. Sen går det väl alltid att byta om det inte känns rätt :)

Var bor du?
    Hehe ja, lite lustiga cravings. Det var likadant förra gången. Då var det också framförallt kapris (och kall inkokt lax med potatissallad - med kapris!). Det kom några dagar innan jag plussade så jag började nog ana nåt nu när jag åt cornichonger direkt ut burken som snacks förra helgen! Tycker mig ana att suget mattas av lite nu dock, så vi får väl se när nästa knasiga grej dyker upp.

Annars är jag faktiskt rätt osugen på mat. Sushi är det enda som känns hyfsat lockande.

Jag bor i Hammarby Sjöstad, så det är ju samma sida stan.
Svar på tråden Oktoberbebisar 2015