Oktoberbebisar 2015
Vi har naturell havregröt med ett par matskedar fruktpure till och vatten att dricka.
Angående vällingen så funkar det på sked, tror bara att han är ovan med något tjockare på flaska. Men vi fortsätter att testa lite då och då. Det mesta inom matväg verkar ta lite tid för honom att vänja sig vid. Inte som storebror som slukade allt direkt. Jag vet att vissa ifrågasätter behovet av välling, men jag tycker det har varit kanon. Dels ger det bra mättnad och dels har det varit något som alltid funkat, vid sjukdomar och andra kinkiga tillfällen.
Julian blir 6 månader idag. Ska bli spännande med 6 mån-kontroll nästa vecka. Vid 5 mån var han 65 cm och vägde 8080 g, en riktig knubbis med andra ord 2 tänder har han fått också, mkt som händer nu.
Jag har ett par vindtäta och fleecefodrade tossor från polarn O pyret som är kanon. Jag tycker att det är svårare med övriga kroppen, han har strax växt ur sin fleeceoverall och jag vet inte om vi ska köpa en overall eller jacka. Hur gör ni?
Vi har bytt till sittdelen nu på vagnen och det funkar hur bra som helst. Han kan inte sitta så bra själv ännu men där samt i matstol funkar det bra.
Igår kväll fick jag honom att somna i spjälsängen för första gången. Han skrek inte ens, så skönt. Han var redo för det nu Så befriande att slippa bära honom till sömns. Dock så ville/kunde han inte sova där längre än 1 timme men det är ett stort steg för oss.