Inlägg från: Anonym (utmattad) |Visa alla inlägg
  • Anonym (utmattad)

Är det för sent för mig att få ordning på livet?

Inget unikt i att inte antidepressiv medicinering hjälper. Delar den erfarenheten själv samt har haft preparat som krävs speciallicens för att skriva från socialstyrelsen och dessutom testat ECT. Inget hjälper! Och det är inte på nåt sätt unikt när man diskuterat med en psykiatriker men inte så populärt att skriva om i kvällspressen.

Jag lider precis som TS av utmattning bl.a.

TS! Nedvärdera inte dig själv. Du har avklarat gymnasiet och kämpat oerhört under ditt liv utifrån din beskrivning. Försök minska på det i tillvaron som äter upp din kraft och energi så att du kommer ur den onda cirkeln. Eller i alla fall inte förvärrar den. Om du inte har problem med att få sjukpenning, sjukersättning eller  liknande , dvs pengar att överleva på så tycker jag du ska acceptera att du i nuläget behöver fokusera dina krafter på att må bättre fysiskt och psykiskt istället för att tänka på arbetsmarknaden. Du riskerar annars att må allt sämre. En del av det du beskriver är utmattningssymtom. Du kan inte piska dig själv frisk!

• Anonym (utmattad)

Förutom boendestöd finns det Personligt ombud. Känner du till det? Varit mig till stor hjälp!

Jag har aldrig hört om någon där ECT har hjälpt mot utmattning. Någon som gjort det?

• Anonym (utmattad)
    Anonym (Värdelös?) skrev 2015-01-26 13:44:47 följande:
    Tack för tipset, jag läste om PO nu och ska ansöka om det med en gång!

Jag har inte heller hört om det för just utmattning, däremot för djupa kliniska depressioner.
    Kanon! Jag fick bl.a. hjälp att reda ut vad som gäller för återbetalning av mina studielån och hjälp att driva att mitt behov av annat boende var motiverat trots att soc. fick betala alla omkostnader inkl. flyttstäd eftersom jag var för  sjuk att orka själv.
  • Anonym (utmattad)
    Anonym (Värdelös?) skrev 2015-01-26 13:44:47 följande:
    Tack för tipset, jag läste om PO nu och ska ansöka om det med en gång!

Jag har inte heller hört om det för just utmattning, däremot för djupa kliniska depressioner.
    Kanon! Jag fick bl.a. hjälp att reda ut vad som gäller för återbetalning av mina studielån och hjälp att driva att mitt behov av annat boende var motiverat trots att soc. fick betala alla omkostnader inkl. flyttstäd eftersom jag var för  sjuk att orka själv.
  • Anonym (utmattad)
    Anonym (Värdelös?) skrev 2015-01-26 15:39:49 följande:
    Nej, många olika. Minns inte hur många, kanske 8? Både i KBT, DBT, klassisk psykodynamisk...
    Jag har också gått i terapi större delen av livet. Bl.a. 12 år i psykodynamisk. Utan resultat. Det som hjälpt mig mer är kostomläggning!
  • Anonym (utmattad)
    Anonym (Värdelös?) skrev 2015-01-26 15:54:11 följande:
    Hur ordnade du det med studielånen? Jag har ju också lån, men just nu har jag uppskov med återbetalningen och måste in med intyg för att jag går på soc.
    Det "ordnade" sig inte. Jag betalar! Tror min typ av lån heter mellanlån och då betalar man 4% av sin inkomst. Om man har någon! Till dess man är 65år. Alla andra typer av lån än de jag har är lättare att få avskrivna pga sjukdom. Men känner inte till det mer i detalj.

Men jag fick hjälp att få fram ett besked! Väldigt stressbefriande. Jämfört med ett annat område , en ersättning från FK jag ev. kan ha rätt till som jag inte orkat driva och hur den stressen påverkar mig. Jag har flyttat och har inte PO där jag bor nu.
  • Anonym (utmattad)
    Anonym (Värdelös?) skrev 2015-01-26 16:24:30 följande:
    Hur äter du?

Jag är, och har alltid varit, väldigt noga med min kost. Äter inget socker. Lagar min mat från grunden. Mycket grönt. Ganska lite rött kött, mer fisk. Misstänkt laktos- och glutenintolerans gör att jag håller mig borta från det.
    LCHF utan mejerier med undantag av smör. Ska försöka dra ner på rött kött och nattskatteväxter.

Jag har flera sjukdomstillstånd. Både fysisk och psykisk ohälsa.

Det är ju ännu en bragd av både dig och mig att laga maten från grunden!
  • Anonym (utmattad)
    Anonym (Värdelös?) skrev 2015-01-26 16:33:04 följande:
    Jag är uppväxt med den typen av mat och har aldrig ätit något annat, förutom när jag blivit bjuden på det såklart (är inte fanatisk). Också är jag väldigt intresserad av mat och hälsa.

Nattskatteväxter har jag aldrig hört talas om, ska googla begreppet nu.
    Du kan söka på IFD-kost eller IFD-mat. :)
Svar på tråden Är det för sent för mig att få ordning på livet?