Ha ettåring på förskola?
Ok.
Behöver råd.
Sambon och jag själv står inför fantastiska arbetsmöjligheter. Han har under flera år arbetat som frilans och kommer ev att få fast jobb, stationerad i staden där vi bor- äntligen!!! Efter flera år av intensiv boravaro i perioder vilket tär på hela familjen.
Jag har också just fått nytt jobb, ett vikariat på 7 månader med goda möjligheter till förlängning på ett ställe där jag har ett enormt sug att börja. Jag är relativt nyutexad och konkurrensen är stenhård, detta gör att jag verkligen vill ha jobbet. Känner rent av press att ta det, trots att det också vore roligt!
Vi har två barn, en på 3 och en på snart 1 år.
Om vi båda arbetar kommer barnen vara på förskolan varannan vecka från kl 13 till kl 17.30 (alltså 4.5 timmar, 3 dagar VARANNAN vecka- thats it. Det är inte särskilt lång tid och eftermiddagarna är lugna då det är många 15 timmars barn som går hem kl 14 redan. Dessutom kommer det inte vara några 15 timmars barn öht på tisdagar. När förskolan är fulltalig med barn är det som max 18 barn på hela förskolan samt 4 pedagoger och en köksansvarig.
Mellan varven kommer säkert också farmor att hämta barnen.
Jag har extrem ångest för detta, just pga av ettåringen och all viktig anknytning. 3 åringen är inskolad och trivs jättebra, han var 16 månader när han började
Vad säger ni som skolat in ettåringar?
Hur långa dagar har dom haft och hur har det känts för er resp barnen?