• Anonym (Kvällsduscharen)

    Får jag duscha när jag vill?

    Jag undrar om det är ok att duscha sent på kvällen eller under natten när man bor i lägenhet? Jag brukar duscha mellan kl 23-00 på vardagar ungefär. Ibland senare på helgerna. Är detta ok?

    Jag brukar inte höra när mina grannar duschar så jag har tagit för givet att det inte ska märkas in till grannarna när jag duschar, men då bor jag iofs på hörnet av byggnaden också. Min dusch ligger vägg-i-vägg med min enda vägg-i-vägg-granne. Om min grannens dusch ligger vägg-i-vägg mot min lägenhet vet jag inte. Aldrig någon som har klagat men jag har undrat ibland om det är något som faktiskt stör?

    Så... får jag duscha när jag vill? Typ 10-15 minuters helt vanlig och helt sångfri duschning 7 dagar i veckan.

  • Svar på tråden Får jag duscha när jag vill?
  • Anonym (wtf)

    Men va fan.. Om man jobbar nattpass och kanske kommer hem vid midnatt lr vid 02.00 och jag behöver duscha så gör jag det.. Sen skiter jag om det stör någon.. Jag tänker inte gå lägga mig äcklig och jävlig..

  • Anonym (tr)
    Duschelina skrev 2015-01-25 21:17:18 följande:

    Om en granne ringer störningsjouren innan denne har försökt kontakta vederbörande själv, så borde grannen få en rejäl käftsmäll.
    Kommunikation är a och o.


    Varför?
  • Duschelina

    Jag kan tillägga att jag störs väldigt mycket av att min granne duschar vid omkring 5-tiden på morgonen. Men kvinnan måste ju för fan få duscha!, hon börjar jobba tidigt, givetvis måste hon få duscha innan hon ska till jobbet.
    Det hade varit en annan sak om hon drog på musiken i bott varje morgon vid fyrasnåret.

  • Anonym (m)

    rent teoretiskt är det detta med att inte störa efter 22.00 som flera redan skrivit. Om du nu är orolig över om det stör, varför inte knacka på hos grannen och fråga? Troligen säger de att det inte gör något, det är inte som att festa hela natten precis.

    När min granne under mig tyckte att mina barn "lät" för mycket på dagtid, pratade vi om saken. Även nyligen. när min nu tonåriga son tydligen väsnats lite för mkt efter midnatt (dundrat på golvet i sitt rum) pratade grannen med mig och jag pratade med sonen, problem solved

  • Anonym (tr)
    Duschelina skrev 2015-01-25 21:30:22 följande:
    Grannsämja.
    Okej, jag hade aldrig vågat klaga på mina grannar när de har fest t ex. Ringer alltid störningsjouren.
  • radwanska

    Klart man får duscha på natten. Har bott i väldigt många olika lägenheter med grannar närapå men jag har aldrig ens noterat när någon granne har duschat/ljud från vattenledning.

    Vad kommer härnäst? Undvik att spola toaletten på natten?

  • radwanska
    Duschelina skrev 2015-01-25 21:29:59 följande:

    Jag kan tillägga att jag störs väldigt mycket av att min granne duschar vid omkring 5-tiden på morgonen. Men kvinnan måste ju för fan få duscha!, hon börjar jobba tidigt, givetvis måste hon få duscha innan hon ska till jobbet.
    Det hade varit en annan sak om hon drog på musiken i bott varje morgon vid fyrasnåret.


    Oj, borde läst igenom alla svar. Så man kan alltså störas av dusch, okej.

    Blir lite nyfiken om ditt användarnamn är baserat på din granne eller om du reggade dig med det namnet för att svara här i tråden? Skrattande
  • Duschelina
    Anonym (tr) skrev 2015-01-25 21:31:52 följande:
    Okej, jag hade aldrig vågat klaga på mina grannar när de har fest t ex. Ringer alltid störningsjouren.
    Om jag var rädd för mina grannar, så hade jag flyttat.
  • Anonym (tr)
    Duschelina skrev 2015-01-25 21:36:21 följande:
    Om jag var rädd för mina grannar, så hade jag flyttat.
    Rädd och rädd, men är inte direkt sugen på att prata med berusade människor. Dessutom har jag igen lust att klä på mig och gå ut om kvällarna, enklare att bara ringa störningsjouren då.
Svar på tråden Får jag duscha när jag vill?