Inlägg från: Anonym (Vet inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vet inte)

Vem är jag?

Vet inte vad jag ska skriva till dig...

Jag tycker du ska gå till ungdomsmottagningen och berätta precis allt och ta det därifrån. De kommer inte kunna göra något på direkten men jag tror du kan få hjälp att komma till rätt hjälp där.

Om din mamma ringer och säger såna hemska saker varje dag så tycker jag att du ska låta din pappa svara i telefonen istället. Eller svara inte alls. För du ska inte behöva höra såna saker från henne. Om hon behöver prata om det får hon gå till en psykolog eller nåt.

Sen angående drogerna - innerst inne kanske du vet att drogerna förändrar hur man tänker, så om du använder droger nu är du inte riktigt dig själv. Det kan bidra till att du känner att du inte vet vem du är.

Vet din pappa om att du håller på med droger?

Som sagt - upp med alla korten på bordet på ungdomsmottagningen!

• Anonym (Vet inte)
    Carnitas skrev 2015-01-27 17:22:32 följande:

Att berätta om h*n säljer, är inte sådär jätte bra idé.
    Då risken att dom anmäler honom för polisen är överhängande.

Ja det är bra om de gör det, då kommer han enklare ur situationen. Och kan få en framtid utan droger.

Det är rätt lätt att se att drogerna är ett av grundproblemen i nuläget (sen att det kan finnas en tragisk historia innan är en annan sak) och att hjälpa nån att fortsätta med droger leder aldrig till något positivt.
  • Anonym (Vet inte)

Jag tänkte på en mening i TS, att han "blivit tvingad" till att sälja. Tycker det tyder på hinder att kunna ta sig ur själv...

Tror inte en 19-åring åker in i fängelset, snarare SiS om man bedömer att han måste låsas in?

• Anonym (Vet inte)
    Glad Ta min fortsättning och ha ett riktigt lyckligt slut!
Svar på tråden Vem är jag?