babynest tvilling
Väntar tvillingar i början av april och undrar om det är bäst att köpa två "singel-babynest" eller ett tvilling där de kan sova tillsammans? Någon tvillingförälder som har testat båda och vilket föredrog ni i så fall?
Väntar tvillingar i början av april och undrar om det är bäst att köpa två "singel-babynest" eller ett tvilling där de kan sova tillsammans? Någon tvillingförälder som har testat båda och vilket föredrog ni i så fall?
Jag har tvillingar (som när är 5 år) och har inte prövat tvillingbabynest men tycker inte att det låter som en så jättebra idé faktiskt.
Våra tvillingar föddes för 6,5 vecka tidigt och bäddades redan från start ihop för att hålla värmen. De låg alltså "sked" redan på neonatalavdelningen och hade då en handduk rullad som en korv med en mjuk filt runt om som ett babynest ungefär.
Men om barnen inte föds för tidigt så blir de ju aktiva ganska snabbt, och petar på varandra och kanske drar varandra i håret. Jag menar, det var ju inte så där jättelänge som de kunde sova så där tätt.
Så jag skulle hellre satsa på två vanliga babynest istället, även om de gärna ligger ihop de precis första veckorna.
Fast är du pysslig, och orkar sy själv eller inte bryr dig om att de kanske bara kan användas väldigt kort tid, så tycker de säkert att det är mysigt med ett tvilling-nest
Tack för input, har funderat lite och blir nog två singel-nest för vår del
För unika, säkra, praktiska och vackra babynest - besök sodermarkdesign.shop.textalk.se
Där hittar du även amningskuddat, lära-gå-hjälmar med mera