Inlägg från: Anonym (hell yeah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hell yeah)

Hjälp, min 9 åriga dotter vill inte äta kött!!!

Du kan knappast tvinga henne äta nåt. Eller kan kab du väl om du vill men det vore ett övergrepp så det hoppas jag att du låter bli. Har du frågat henne varför hon inte vill äta kött?

Men helt seriöst. Varför låter du inte henne äta efter så som hon vill? Hjälp henne att få i sig alla näringsämnen istället för att försvåra det.

Dessutom är det cancerframkallande att äta rött kött så hon är kanske smartare än du på mer än det rent filosofiska planet.

• Anonym (hell yeah)
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-01-26 19:23:33 följande:

Hon vill inte äta kött för hon tycker synd om djurs säger hon. Och jag har knappast tid eller lust att laga specialmat för att ett barn har fått vanföreställningar och knäppa idéer. Jag skyller en del på TV- som sprider sånt här och som barn kan snappa upp.

Ska du börja tvångsmata henne med kött eller? Snacka om att vara opedagogisk och okänslig förälder. Och snacka om att förstöra relationen till sitt barn. Väntar med spänning på nästa tråd lagom tills hon är tretton och börjat skära sig själv i handlederna för att hon mår dåligt på grund av att hon har föräldrar som inte förstår henne.
Svar på tråden Hjälp, min 9 åriga dotter vill inte äta kött!!!