Inlägg från: gbgumman |Visa alla inlägg
  • gbgumman

Hjälp, min 9 åriga dotter vill inte äta kött!!!

Men åh respektera hennes känslor. Jag är inte vegetarian men äter mycket vegetariskt böner linser grönsaker m.m. Mina barn får gärna bli vegetarianer om de väljer att äta en varierad och nyttig vegetarisk mat som jag lagar.

• gbgumman
    BLUHBLUH skrev 2015-01-26 21:37:34 följande:

Om du inte är redo att älska eller att acceptera din dotter från första början kanske du borde tänkt på det lite innan du skaffade ett barn... 
    Är man seriöst inte redo för det är det kanske en lite dum ide att skaffa barn som inte får uttryck sig och vara säg själva.
    Speciellt som förälder så ska man stötta sitt/ sina barn och låta dem få välja sina val från första början....
    Att vara vegetarian/ vegan påverkar en människas hällsa STORT. På det bra planet då.

Och bra för ekonomin. När vi spar pengar i vår familj går vi nästan helt över till vegetariskt ekologiskt. Jösses vad billigt det blir. Vegetarisk ärtsoppa inte många kronor där inte.
  • gbgumman
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-01-26 19:32:44 följande:
    Att ge barn vegmat kräver mycket kunskap och koll m.m. Tror du vi har tid eller ork och riskera hennes hälsa?
    Klart ni har. Klart man ska ha tid och ork för sina barn. Då får ni dra in på annat.
  • gbgumman
    Anonym (Hjälp) skrev 2015-01-26 22:41:48 följande:
    Det är JAG som ska uppfostra henne. Hon är 9 år och inte 16. 

1) barn ska äta kött då det är nyttigt när man växer.
    2) Vi kan inte hålla på och göra flera rätter bara för att hon är vegetarian och vi kommer inte kunna ha koll att hon får i sig rätt saker.
    3) Jag är vuxen och den som bestämmer så egentligen spelar det ingen roll vad hon tycker och säger. Men visst underlättar det en del om hon ändrar åsikt.

Och alla moraltanter borde tänka en extra gång innan ni skriver. Vissa beslut måste man som vuxen sätta ner foten på. 
    Klart du kan laga två rätter. Det gör jag varje dag då jag helst äter veg och barnen kött. Det går så bra så... Du låter rätt lat och ego.
Svar på tråden Hjälp, min 9 åriga dotter vill inte äta kött!!!