Inlägg från: anonyma Björn |Visa alla inlägg
  • anonyma Björn

Hjälp, min 9 åriga dotter vill inte äta kött!!!

Först vill jag säga till alla som kommenterar med påhopp. Han skriver för att han är orolig för sin dotter. Bra avsikter. Bara för att ni inte håller med honom i hans åsikter behöver ni inte idiotförklara honom för det. Inte okej. Lugna ner er.

Nu till svar på frågan. Kompromis? möt halvvägs? Varannan dag äter hela familjen kött och varannan/var tredje helt vegetariskt. Då kan du säga till henne att färre djur behöver dö totalt och eftersom hon tycker synd om djuren går hon troligen med på det. Vinst för alla, hon får olika typer av protein, mer grönsaker och vitaminer till hela familjen och kanske viktigaste ni slipper ett stort familjebråk.

allt behöver inte bara svart eller vitt. Men om du går på offensiven går hon på defensiven och det kan sluta hur illa som helst. Säg att du är orolig för henne och är villig att ge upp en del av din köttkost för henne om hon äter en del kött. Gå in med en vänlig ton och fokus på hennes välmående och var beredd att kompromissa. Så borde det lösa sig.

lycka till!

//

Björn

Svar på tråden Hjälp, min 9 åriga dotter vill inte äta kött!!!