-
Jag tror det bästa varit att du tänkt själv och fattat egna beslut istf att fråga kreti och pleti. Vilka svar vill du ha? Det är bara din lilla dotter och mamman som du kan påverka och resonera med. Vad annars?Anonym (Hjälp) skrev 2015-01-26 22:52:29 följande:Nu ville jag inte ha dessa påhopp på mig utan hjälp att på ett smärtfritt sätt få henne att äta kött. Istället är 90 procent av kommentarerna påhopp. Jag får säkert bättre svar om jag hade frågat på flashback...
-
Men kanske han kan få bättre råd på flashback? Det är ju forumet för sanning och god fostran.yodi skrev 2015-01-27 11:12:07 följande:vad som är tragiskt är en far som inte respekterar sitt barn moraliska ställnings tagande.
-
Jag tror att TS får bättre råd på flashback och att han ska bege sig dit direkt. Man kan väl inte ha en unge som vägrar äta kött? Vart är vi då på väg? Hallå liksom..................Anonym (A) skrev 2015-01-27 11:23:14 följande:
Ja, han lär få stöd från finniga tonåringar. Övrig klientel på Flashback utgår från fakta.
-
Ja där ser man. TS ska genast bege sig till flashback och fråga hur han ska göra med sin obstinata unge. Jag skulle diskutera med barnets mamma och barnet själv för att hitta en ev lösning men alla är vi olika.Anonym (Flash) skrev 2015-01-27 12:34:45 följande:Nivån på Flashback är faktiskt avsevärt högre än här på FL. Visst, det finns ett drös 12åringar som skriker och svär där, men bortser man ifrån dessa troll så är kvaliteten på trådarna betydligt bättre.
-
Å andra sidan så har jag läst och hört många gånger att det är just det faktumet att människan började äta kött som gjorde att vi fick de ämnen som behövdes för att vår hjärna skulle växa. Men det spelar ju ingen roll idag kanske när vi är feta och stinna och har hjärnan full med mög? Kanske dags för en återgång till enkelt jordbruk.
-
Enormt brådmogen 4-åring.Anonym (Fialotta) skrev 2015-01-27 14:11:22 följande:
Min dotter var bara fyra år när hon inte ville äta djur. Det var ett starkt ställningstagande från hennes sida och för mig fanns inget annat val än att respektera hennes önskan. Hela familjen var köttätare när hon plötsligt fick den här känslan.
Jag tycker att det är sorgligt och hemskt att läsa trådstartens åsikter. Respektera era barn! De är individer med egna känslor och ställningstaganden!
-
Okej. Trist men huvudsaken att du inte behöver äta kött. Föräldrar växer på trän....Anonym (veg.) skrev 2015-01-27 14:40:50 följande:
Jag ville sluta äta kött när jag var ca 11 år men mina föräldrar tillät mig inte. Jag åt inte köttet som serverades och varje jävla måltid blev det bråk. Varje gång vi skulle ut och äta blev det bråka. Varje gång vi blev bortbjudna blev det bråk. Men jag stod på mig, när jag blev 15 började jag jobba på helger så jag kunde köpa min egna mat.
Jag är idag i 20 års åldern och har aldrig haft några hälsoproblem förutom att under en tid matstrejkade jag och gick ner ca 10 kg.
I jul kom den diskussionen upp med mamma som nästan gjorde lite skämt om det framför hela släkten. Hur jag bråkade om maten etc.
Jag sa rakt ut att jag kommer aldrig förlåta henne och om hon vill sitta här och skoja om det så är det upp till henne. Samt att jag alltid kommer tycka att det hon och hennes pojkvän gjorde mot mig var vidrigt. Blev lite taskig stämning men jag ångrar inte att jag sa det.
Idag har jag nästan ingen relation med mina föräldrar eftersom de inte respekterade mina åsikter.