Inlägg från: Nenne666 |Visa alla inlägg
  • Nenne666

Hjälp, min 9 åriga dotter vill inte äta kött!!!

Anonym (Hjälp) skrev 2015-01-26 18:45:22 följande:

Hej, som rubriken lyder vill min dotter inte äta kött. Någon jävel har lurat i henne dessa idéer men vem det är vet jag inte, kan vara något hon sett på TV. Hur ska jag få henne på andra tankar? Hon brukar få 100 kr i veckopeng men denna vecka gav jag henne 50 kr då jag sa att vegetarisk mat kostar mer. (Fick sen reda på att min fru gav henne 50kr senare och tyckte inte jag skulle göra så, diskussioner pågår).

Vad ska jag göra? Hon är bara 9 år så jag bestämmer. Hur ska jag konfrontera min fru som inte ser detta som lika negativt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-26 18:56
    Vill lägga till att jag anser att det är skadligt för en så ung person som växer att inte äta kött.

Min son blev sådan vid 6-års åldern och jag (vi) gjorde ingen direkt grej av det. Fisk gick bra och sedermera kyckling och sen köttbullar och nu går allt ner. Idag är han strax 12 år och äter i princip allt. Hans förklaring då va att det va äckligt att äta djur och det va väl en period då han på riktigt blev medveten om att det va en gris, ett rådjur, en ko så låg på tallriken och det äcklade honom. Mitt råd är att ta det lugnt och inte göra en så stor sak av det.
Svar på tråden Hjälp, min 9 åriga dotter vill inte äta kött!!!