Inlägg från: Anonym (skärp dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (skärp dig)

Hjälp, min 9 åriga dotter vill inte äta kött!!!

Men vad fan, vem bestämmer i huset, ungen ska hålla käft och äta det som serveras, varken mer eller mindre.

• Anonym (skärp dig)

Det är alltså föräldrar som uttalar sig, jävla trams ni håller på med.

Ungar ska kort hålla käft och äta det som står framför dom, att man är av avsikten att ungarna ska styra familjens matsedel är helt bortom mig.

• Anonym (skärp dig)
    Nomanisanisland skrev 2015-01-27 15:16:53 följande:
    Tramsandet är det du som står för. Har man din jävla skitattityd till barn ska man inte ha med barn att göra överhuvudtaget.

Du om nån ska hålla käft jävla troll.

Barn ska fortfarande äta det som huset äter utan några åsikter, eller ursäkta åsikter kan dom ha och dom ska respekteras, dom kan diskuteras över middagen som står på bordet.

• Anonym (skärp dig)
    Trubbel skrev 2015-01-27 15:49:48 följande:
    En utmärkt idé i ett patriarkiskt och auktoritärt samhälle. Men nu lever vi i en demokrati och om detta begrepp ska vara något värt måste vi vuxna föregå med gott exempel. Dessutom har forskning visat att den typen av korkade förbud är kontraproduktiva. 

Du drar upp demokrati, svensk version av det dä'r monoritet ska styra över massan?

Annars så är uppstudsig unge med konstiga ideer har inget med demokrati att göra, mer att den kan känna sig nedröstad i hemmet som konsumerar  annat kost.

Svar på tråden Hjälp, min 9 åriga dotter vill inte äta kött!!!