• Tina426

Vad kostar det allt som allt att tapetsera om??

Hejsan!!

funderar på att tapetsera om lite överallt i huset! Funderar nu på vad det kan kosta allt som allt med alla tillbehör...

Rummen e c:a 15 -20 m2.

Tacksam för svar!!

Kramar Martina

• Svar på tråden Vad kostar det allt som allt att tapetsera om??
  • ebben

beror så klart på hur mycket tapeterna kostar.........o om du behöver spackla o så.
    Gå på en måleributik o hör! då ser du ju ut tapeter också menar jag.
    Lycka till.

• Tina426

Vi har rabatt på tapeter vet jag, sen ska vi försöka att hålla ned priserna så mycket det går, man kan ju faktiskt välja en utgående tapet. Spackling e det lite grann, men inte så värst mycket!!

skulle bara vara kul att få ett ungefärligt pris så man kan sitta å fundera här hemma på hur mycket pengar man kan lägga ut!

• Helen72a

ja, det beror ju lite på vad tapeterna kostar..... det brukar gå 4a våder på en rulle..... kolla hur många våder du behöver så vet du hur många rullar som går åt ... sedan beror det oxå på om du vill måla taket oxå

• ebben

ja,och hur högt till tak det är,och om det är mönserpassning.....

• wellah

räkna våderna i rummen så ser du ungefär hur många rullar du behöver, brukar gå att få 4 våder per rulle om det inte är mönsterpassning då brukar man få ut 3 st......

billiga tapeter är eco decorama och boråstapeter colorit.... brukar kosta ca 100 kr/rulle.... har du hyreslägenhet brukar ju hyresvärden ha rabbatterat om du köper via dom, då vi hade hyres kostade rullarna 48 kr/st om jag minns rätt.....

www.eco.se och www.borastapeter.se där finns bilder på tapeterna.....

annars tycker jag tapeter kostar rätt mkt... 200 och uppåt för de flesta...

billigare men besvärligare att måla väggarna, tycker exempelvis rusta har bra färg, bra täckning... dock inte så många nyanser.... ska du blanda färg tex hos färgaffär är det mkt mkt dyrare.....

några tusen per rum tror jag tapetsering går på, man målar ju taket i samma veva om man är smart för måla tak i efterhand går aldrig.... och man byter ju inte tapeter så ofta. Våra fd hyresvärdar har som krav att man målar tak i samma veva (om man använder deras renoveringsfonder och går via dom så att säga.....

du behöver ju tillbehör också.... tapetbord kan man ofta hyra på tapet/färg-affär....

summa summarum, det kan bli hur dyrt som helst beroende på vad du köper för tapet/färg.... men tar du billiga behöver det knappt kosta alls.... många ställen rear ju ut nu 2005-års tapeter också....

• Matilda07 och Moa08

Det beror på vad du vill ha för tapeter! Jag inhandlade jättemysiga vit/beige randiga tapeter på rusta för 39 kronor rullen! Köpte även tapetlim där, vilket inte heller var speciellt dyrt..minns inte exakt vad det kostade..
    Men sen finns det ju tapeter för nästan 300 kronor per rulle, så priset kan nog varriera en del!

• Tina426

Oj.. flera tusen för ett litet rum.. låter som väldigt mycket pengar,,, Hade inte tänkt å betala flera hundra för en rulle!!

• Lms86

våran hall gick på kanske lite under 3000 kr, men då inkluderar jag rullar, bårder, spackel, lim + verktyg

• dexterswife

*ler lite åt L Girl eftersom våra senaste tapeter kostade 598 kr/rulle*

Martina: Ni kan ju alltid måla 3 väggar och sedan tapetsera fondvägg på den sista.

Svar på tråden Vad kostar det allt som allt att tapetsera om??