räkna våderna i rummen så ser du ungefär hur många rullar du behöver, brukar gå att få 4 våder per rulle om det inte är mönsterpassning då brukar man få ut 3 st......
billiga tapeter är eco decorama och boråstapeter colorit.... brukar kosta ca 100 kr/rulle.... har du hyreslägenhet brukar ju hyresvärden ha rabbatterat om du köper via dom, då vi hade hyres kostade rullarna 48 kr/st om jag minns rätt.....
www.eco.se och www.borastapeter.se där finns bilder på tapeterna.....
annars tycker jag tapeter kostar rätt mkt... 200 och uppåt för de flesta...
billigare men besvärligare att måla väggarna, tycker exempelvis rusta har bra färg, bra täckning... dock inte så många nyanser.... ska du blanda färg tex hos färgaffär är det mkt mkt dyrare.....
några tusen per rum tror jag tapetsering går på, man målar ju taket i samma veva om man är smart
för måla tak i efterhand går aldrig.... och man byter ju inte tapeter så ofta. Våra fd hyresvärdar har som krav att man målar tak i samma veva (om man använder deras renoveringsfonder och går via dom så att säga.....
du behöver ju tillbehör också.... tapetbord kan man ofta hyra på tapet/färg-affär....
summa summarum, det kan bli hur dyrt som helst beroende på vad du köper för tapet/färg.... men tar du billiga behöver det knappt kosta alls.... många ställen rear ju ut nu 2005-års tapeter också....