• Anonym (Drömmen som dog)

Mitt ex får min dröm, jag förlorar den

Jag har alltid drömt om en stor familj med en hel hög ungar, 4-5 stycken.

Det började bra med stabilt förhållande, äktenskap och första barnet vid 25 års ålder. Drömmen fick sig en törn två år senare då maken inte ville ha fler barn, ännu...

Efter många rundor så skulle vi slutligen försöka med ett syskon. Han slutade vara intresserad av sex. Därefter var vi några/många vändor via parterapi och där kröp bla fram att han aldrig hade velat ha barn, men eftersom han inte ville förlora mig så tänkte han att ett är ok, jag nöjer mig nog sen.

Det var inte ända orsaken, men vi gick skilda vägar. Jag träffade en ny, eller snarare så flammade en gammal kärlek upp, inom 6 månader efter skilsmässan. Vi bor ihop, men han är tydlig med att han har inget behov av egna barn, och rent ekonomiskt så funkar det inte att jag är föräldraledig då vi just köpt ett mindre hus.

Det är en sorg jag bearbetar dagligen, men som inte påverkar mig stort, utan mer i bakgrunden.

Igår berättade exet att han och hans nya, en 23-åring som han känt i knappt ett halvår, väntar barn.

Och fast hans livsval på intet sätt påverkar min livssituation, så kände jag hur de sista kvarhängande bitarna av min dröm krossades.

Och det känns så jävla orättvist att han som inte ens velat ha barn över huvud taget, ska få min dröm.

Jag förstår ju att det är chocken och sorgen som talar, men det gör inte mindre ont för det.

• Svar på tråden Mitt ex får min dröm, jag förlorar den
  • nymedlem

Han gör väl likadant med henne som han gjorde med dig. Skaffar barn fast han inte vill för att inte förlora henne.

Är han en bra/närvarande pappa till er gemensamma?

Vill du verkligen fortsätta ditt förhållande? Jag menar om barnfrågan är så viktig för dig och han inte vill ha barn?

Du blir inte yngre så jag tycker du ska fundera noga över den saken. Släpp vad som händer his ditt ex om du kan, det tar bara onödig negativ energi från dig.

Han är en fantastisk pappa, jag hade gärna haft fler barn med honom, bara jag slapp vara med vid tillverkningen och inte behövde leva som kärlekspartner med honom.

Jag tror att deras graviditet helt enkelt blev droppen som fick vågen att tippa över.

Jag bearbetar som sagt redan sorgen över att det troligtvis inte blir fler barn för mig, och vill gärna leva resten av livet med min sambo trotts detta. Jag har fertilitetsproblem, diagnosticerade, och är rejält på fel sida 30 för att få min dröm. Kanske, kanske att det skulle hinna bli ett barn innan jag blir 40, om sambon ändrar sig om något år.

Och nu är jag arg.

Vår gemensamma barn har speciella behov, och ja, allt vad det innebär. Fick nu veta när de är beräknade, och ett snabbt överslag ger att han gjorde henne gravid mindre än två månader efter att de träffats första gången. Det känns väldigt oansvarigt mot vårt barn.

• Anonym (Gottegris)

Vad spelar det egentligen för roll när dom är beräknade ( sålänge det är efter ni gjort slut?)

• Anonym (bb)
    Anonym (Drömmen som dog) skrev 2015-01-29 07:27:05 följande:

Och nu är jag arg.

Vår gemensamma barn har speciella behov, och ja, allt vad det innebär. Fick nu veta när de är beräknade, och ett snabbt överslag ger att han gjorde henne gravid mindre än två månader efter att de träffats första gången. Det känns väldigt oansvarigt mot vårt barn.

De är inte de första att skaffa barn oplanerat. Hört nånstans att uppemot 50% av alla barn faktiskt är oplanerade. Vet ej om det stämmer men det låter ju inte helt orimligt.

Sedan tycker jag faktiskt inte graviditeten är någon handling riktad mot ert gemensamma barn. Det är varken ansvarsfullt eller ansvarslöst att skaffa syskon.
  • Anonym (***)

Och nu är jag arg.

Hon är alltså i 4:e månaden. Hade det varit bättre om hon bara är i 2:e månaden, eller vad menar du?
  • Anonym (Cx)

Och nu är jag arg.

Vad har det för betydelse??

Sluta ta ut din sorg o besvikelse över dig på ditt andra, o för inte över känslor på ditt barn.
  • Anonym (Skilj på ditt eget och andras)

Och nu är jag arg.

Nu får du ändå ge dig. Ta din sorg och besvikelse och hantera den för dig själv. Sorg över det som inte blev kan jag förstå, men nu har ni inte ett gemensamt liv längre.

Jag skiljer nog på mitt eget och andras. Och om att hantera det själv, vad tror ni jag gör här? Jag ventilerar det på ett anonymt forum, naturligtvis kommer varken exet, barnet eller min sambo att få höra ett ord av detta.

Men ja. Det är oansvarigt att ha oskyddat samlag med någon man inte känt öht mer än två månader. Att föra in en okänd människa permanent i vår sons liv på detta vis. Och ja, hade de varit nyblivet gravida hade det varit bättre, för nu känner vår son henne. Två månader in i förhållandet hade de knappt träffats ordentligt ännu.

• Anonym (ja)

men var glad att skitstövelen är borta ..... istället....

Svar på tråden Mitt ex får min dröm, jag förlorar den