Mitt ex får min dröm, jag förlorar den
Jag har alltid drömt om en stor familj med en hel hög ungar, 4-5 stycken.
Det började bra med stabilt förhållande, äktenskap och första barnet vid 25 års ålder. Drömmen fick sig en törn två år senare då maken inte ville ha fler barn, ännu...
Efter många rundor så skulle vi slutligen försöka med ett syskon. Han slutade vara intresserad av sex. Därefter var vi några/många vändor via parterapi och där kröp bla fram att han aldrig hade velat ha barn, men eftersom han inte ville förlora mig så tänkte han att ett är ok, jag nöjer mig nog sen.
Det var inte ända orsaken, men vi gick skilda vägar. Jag träffade en ny, eller snarare så flammade en gammal kärlek upp, inom 6 månader efter skilsmässan. Vi bor ihop, men han är tydlig med att han har inget behov av egna barn, och rent ekonomiskt så funkar det inte att jag är föräldraledig då vi just köpt ett mindre hus.
Det är en sorg jag bearbetar dagligen, men som inte påverkar mig stort, utan mer i bakgrunden.
Igår berättade exet att han och hans nya, en 23-åring som han känt i knappt ett halvår, väntar barn.
Och fast hans livsval på intet sätt påverkar min livssituation, så kände jag hur de sista kvarhängande bitarna av min dröm krossades.
Och det känns så jävla orättvist att han som inte ens velat ha barn över huvud taget, ska få min dröm.
Jag förstår ju att det är chocken och sorgen som talar, men det gör inte mindre ont för det.