• Anonym (snartmamma)

Vilket namn hade ni valt?

Hej!

Vilket av namnen Darby, Darcy och Darley hade ni valt? Eller vilket tycker ni är minst fult om man nu tycker så...?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn hade ni valt?
  • JohCas

Beror ju på...

Darby låter som ett pojknamn medans Darcy och Darley låter flickigt.

Min morfars mamma som emigrera från usa hette Darlie. :)

• Anonym (S)

Beror på efternamnet och om ni bor i något annat land.
    Heter ni Andersson och bor i Sverige hade jag inte valt något av de där namnen.

• Dixie

Om jag måste välja; Darcy - som för mig låter som ett flicknamn, de övriga mer som pojknamn - även om jag antar att man kan använda dem för både och

• Anonym (snartmamma)

Det är alltså troligtvis en pojke, men de var lite osäkra. Därför är det bra att vi gillar unisexnamn ;) Vi har ett judiskt efternamn och just nu pendlar vi mellan Stockholm och Australien och vet inte var vi kommer landa till sist.

• fluu

Spännande namn!

Darby - Låter mer maskulint än de andra. Känns väldigt, väldigt brittiskt, lite hipsteraktigt och låter väldigt vackert. Kommer nog tyvärr låta hemskt på svenska.

Darcy - Smälter vid tanken på mr. Darcy Tycker att det är väl vekt, oavsett vad barnet har mellan benen. Men litterärt, vackert, lite sagoskimrande.

Darley - Tänker "darling" och då blir namnet genast så smeknamnsaktigt, så förminskande, så vekt, så sött, så barnsligt. Nej, inget skoj. Kopplat till hästen.

Skulle ni bo i Sverige så tänker jag att det blir tråkiga smeknamn. Bosätter ni er i Australien eller annat engelskspråkigt land så funkar namnen fint. Gillar nog Darby allra mest.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • MammaTillEnPojke

Jag bodde i USA i tonåren och var bästa kompis med en kille som hette John Darby. Så för _mig_ är Darby helt och håller ett efternamn. För någon annan kanske något av de andra namnen är det?

Jag röstade iaf för Darcy.

• Anonym (snartmamma)

Hm.... det där med darling har jag inte tänkt på. Jag får ta med det i beräkningen.

• Anonym (snartmamma)

puff..

• Anonym (snartmamma)

tack för rösterna! gärna fler!

• Anonym (snartmamma)

puff..

• Aspie
    Duckan skrev 2015-01-28 11:26:37 följande:
    Av tre onda ting så väljer jag Darcy.
Svar på tråden Vilket namn hade ni valt?