Inlägg från: Anonym (Snorresturlasson) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Snorresturlasson)

Vill inte bli Pappa!

Man kan väl lite försiktigt försöka utgå från värsta scenariot. Det var sent upptäckt. Din flickvän vittmar klart och tydligt tycker jag mig kunna läsa mellan raderna att hon öndå beslutat detta mot din vimka i samband med det viktigaste etiska frågan i sammanhanget. Hon verkar ha planer för att ta hand om barnet på egen hand. Det är den ensamt viktigaste orsaken att du inte ska ta på dig någon roll. Hon väljer ensamt att skapa ett skimsmössobarn npgot du knappast kunde förhindra eller förutse. Ansvaret vilar så att säga i hennes egna beslut att ensamt ta hand om barnet utan din närvaro. En normal kvinna hade bönat och bett dig och uppmuntrat dig till samboskap samvaro familjebyggamde och relation för barnets bästa. Allt detta förefaller mig fattas hos henne. Däeför kan du känna dig trygg i vetskapen om att Du inte planerat barn med någon som du inte även kan tänka dig att ha familj med. Hennes agerande "räddar dig" i detta fall men du förefaller mig då återigen förvånad att hon inte funnits vid din sida självmant under dessa 12 v

? Betala inget underhåll. Eller försök få ihop det.

• Anonym (Snorresturlasson)

skiter i om tråden är 18 år gammal vi delar med oss av åsikter och vi jar ju varandra *ähum*

Svar på tråden Vill inte bli Pappa!