• fluu

Vilken del av Södermalm är bäst?

Har iofs ingen erfarenhet av att bo längre perioder på Söder, men har spenderat mycket tid där och har många vänner där. För mig är det något speciellt med  Högalid. Det känns mindre storstad på något vis. Nära till många naturområden(och dessutom ofta fin utsikt Cool). Trevligt område med många olika slags människor. Det känns inte heller lika "trendigt" och att folk bor där bara för att som delar av Katarina gärna kan göra. Och så nära till Pinnar

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu
    FrihetOchMod skrev 2015-01-29 12:04:35 följande:
    Du är ute och cyklar. Söder är det trendigaste man kan bo på numera.
    Övre Östermalm är fortfarande det finaste, Vasastan bor flest drivande - men på Söder är det "inne" att bo.
    Själv bor jag i Vasastan. Det var inne för typ 10 år sedan.
    Ja, Söder är trendigt. Men det är stor skillnad på exempelvis Pålssundsområdet och Skånegatan...
  • fluu
    Aniiee skrev 2015-01-29 12:35:13 följande:
    Jag tror att du och Fuu svarade på HELT olika saker nu....
  • fluu

Snackar vi estetik så tycker jag att norra Söder(både kvarteren kring Brännkyrkagatan, Ludvigsberg osv och på andra sidan Södermalmstorg är otroligt vackra.

• fluu
    Anonym (flyttaren) skrev 2015-01-29 13:17:17 följande:
    Liknande uppfattning har jag också. Jag tycker dessutom väldigt mycket om tanto och monteliusvägen. Det skulle vara trevligt att bo nära. Det kanske är mindre tredigt, undrar om det är därför ingen vill svara katarina här i tråden?
    Pinnar? XD
    Monteliusvägen är väldigt vacker! Kan inte svara på om folk inte vill svara trendigt. Pinnar är Restaurang pinnar. Det är tur för mitt midjemått att jag inte bor där permanent ;)
  • fluu
    Anonym (flyttaren) skrev 2015-01-29 13:20:16 följande:
    Spännande att så många säger Högalid, det hade jag inte väntat mig. Fått helt andra svar när jag frågat bland mina vänner, men det beror kanske lite på ålder och så?
    Själv är jag 22 år.
  • fluu
    Anonym (flyttaren) skrev 2015-01-29 13:38:51 följande:
    Aha känner inte till den, men får väl prova XD
    Gör det!
    Anonym (flyttaren) skrev 2015-01-29 13:41:15 följande:
    Låter fint!

Vill gärna höra era åsikter om de andra stadsdelarna också. Vi kollar på lite olika lägenheter.
    Många delar av Katarina är vackert, det mesta är samlat på ett ställe. Men det känns också väldigt trång på något vis.
    Sofia(eller mitt i smeten snarare) gillar jag inte riktigt. Även fast det är mitt i allt så känns det långt till allt. Allt= större naturområden(lantisen i mig talar ). Ganska tråkig bebyggelse på sina håll.
    Om Maria tycker jag väl egentligen samma som om Högalid, men det känns lite mer storstad. Mycket vacker bebyggelse dock.

Svar på tråden Vilken del av Södermalm är bäst?