Inlägg från: Anonym (flyttaren) |Visa alla inlägg
  • Anonym (flyttaren)

Vilken del av Södermalm är bäst?

Hej!

Kollar på lite olika lägenheter på Södermalm och just nu är det fem vi är intresserade av, men vilket område är egentligen bäst enligt er som bor där/har erfarenhet av stället. Sofia, Katarina, Högalid, Maria?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken del av Södermalm är bäst?
  • Anonym (flyttaren)
    fluu skrev 2015-01-29 12:02:40 följande:
    Har iofs ingen erfarenhet av att bo längre perioder på Söder, men har spenderat mycket tid där och har många vänner där. För mig är det något speciellt med  Högalid. Det känns mindre storstad på något vis. Nära till många naturområden(och dessutom ofta fin utsikt Cool). Trevligt område med många olika slags människor. Det känns inte heller lika "trendigt" och att folk bor där bara för att som delar av Katarina gärna kan göra. Och så nära till Pinnar smile2.gif
    Liknande uppfattning har jag också. Jag tycker dessutom väldigt mycket om tanto och monteliusvägen. Det skulle vara trevligt att bo nära. Det kanske är mindre tredigt, undrar om det är därför ingen vill svara katarina här i tråden?
    Pinnar? XD
  • Anonym (flyttaren)
    Anonym (boende) skrev 2015-01-29 12:48:57 följande:
    Högalid är enligt mig Stockholms finaste område och det är enda platsen jag kan tänka mig att bo på i Stockholm.
    Närheten till natur, utsikt, känslan av höjd och att det är lugnt är slående Stockholms andra stadsdelar om du frågar mig.
    Tack för svaret!
  • Anonym (flyttaren)
    Anonym (söder) skrev 2015-01-29 12:53:20 följande:
    Jag har bott på söder i hela mitt lov. Mest i Högalid men även i de andra områdena. Jag gillar också Högalid mest. Nära till Tanto, fina utkiksplatser, bad både på Långholmen och Årstaviken, fina promenadstråk utan trafik. Samtidigt finns gallerian, fik, restauranger, kommunikationer, lekparker, nära till Liljeholmen/Trekanten, idrottsplatser m.m.
    Spännande att så många säger Högalid, det hade jag inte väntat mig. Fått helt andra svar när jag frågat bland mina vänner, men det beror kanske lite på ålder och så?
  • Anonym (flyttaren)
    Anonym (boende) skrev 2015-01-29 13:24:45 följande:
    Vad säger de oftast? av ren nyfikenhet alltså! :)
    Jag är själv 32.
    Tja att Högalid är lite dött och att Katarina är bäst, mest uteställen och intressantast folk och så. De är lite yngre.
  • Anonym (flyttaren)
    fluu skrev 2015-01-29 13:35:19 följande:
    Monteliusvägen är väldigt vacker! Kan inte svara på om folk inte vill svara trendigt. Pinnar är Restaurang pinnar. Det är tur för mitt midjemått att jag inte bor där permanent ;)
    Aha känner inte till den, men får väl prova XD
  • Anonym (flyttaren)
    Anonym (söder) skrev 2015-01-29 13:39:17 följande:
    Jag är 28. Har haft Högalid sov favorit i alla åldrar. Det är kanske ytterligare en anledning till att jag gillar Högalid mest, det finns nåt för de flesta. Många ställen att leka på när jag var barn, många ställen att hänga på i tonåren, mysiga pubar när jag började gå ut och nu är jag småbarnsförälder och är tillbaka i lekparkerna och de mer otrafikerade delarna som Tanto och Långholmen där barnet kan springa fritt.
    Låter fint!

Vill gärna höra era åsikter om de andra stadsdelarna också. Vi kollar på lite olika lägenheter.
  • Anonym (flyttaren)

Tack för era tankar!

Svar på tråden Vilken del av Södermalm är bäst?