hjälp ang ekonomi.
Hej. Det är som så att jag och pappan till mitt barn ska separera. Vi har ett barn på åtta månader ihop. Vi hade tidigare bestämt att jag skulle vara hemma i ett år (till aug 2015) så jag sa till min arbetsgivare att i aug kommer jag att börja jobba igen, då har de tagit in en vikarie som är istället för mig.
Nu till mitt problem..hur får jag ihop det? Lägenheten är uppsagd och vi ska alltså ut om tre månader, alltså till maj. jag har föräldrapenning vilket inte är mycket varje månad. Och iom att jag har sagt till min arbetsgivare att jag ska börja jobba igen i aug så kommer det vara tre/fyra månader (maj-aug) utan lön, alltså bara mammapenning. Får inte ens ut 10.000 om jag skulle ta alla dagar i månaden (har knappt sgi dagar kvar utan går snart på lägsta nivå)
Någon som vet om man kan få något annat bidrag som ensam förälder? Vi ska ha vårt barn växelvis, mitt ex säger tre dagar var åt gången (han har pratat med soc och de säger tydligen att det är det bästa) det innebär alltså att jag kan ta ut ca 15dagar/mån vilket inte blir många tusen..snälla någon som vet hur eller vart jag kan få hjälp? Har panik!!! :(