• Ann Cistrus

Varför gör ni det så jävla omständigt?

Rosa Fluff skrev 2015-01-30 12:18:31 följande:
    Som sagt jag tror du ska skatta dig lycklig att du fått ett barn som accepterar det. Jag tänkte också precis som dig. "Det är bara att ta med barnet, barnet måste lära sig sova till ljud, vi vuxna måste ge varann tid. Varför tycker folk det är så jobbig med småbarn "

Att bli förälder för mig blev som en käftsmäll. Jag kunde aldrig någonsin ana att det kunde va så jävligt. Och det är med sorg jag ser tillbaka på den tiden.

Jag provoceras så oerhört av dessa trådsstarter. Människor är olika med olika förutsättningar och framförallt BARN är olika..
    Jag håller med dig! Jag har också svårt att förstå varför man ska bry sig om hur andra sköter sina barn sålänge ingen far illa. För vissa människor är allt omständligt, de bara är sådana. Antagligen for inte dessa människor till svärisarna speciellt ofta innan de hade barn heller. 

Sen finns det de som inte är komplicerade av sig men som får ett barn som är väldigt krävande, som inte sover på nätterna och efter ett tag tappar man lusten att "fara runt" och "vara som vanligt" etc för all energi går åt till att hålla sig vaken om dagarna...
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ann Cistrus
    Donum skrev 2015-01-30 13:01:41 följande:

Är det något slags självändamål att göra livet så besvärligt som möjligt..?

Varför åka 3-4 timmar i bil med en nyfödd när man inte vill det?

För att verka nödigt redig och självuppoffrande?

Livet är kort. Jag tycker att man ska kosta på sig att vara bekväm om man har möjlighet. Tycker man att det är bekvämt att dra iväg flera timmar med ett spädbarn i bilen så ska man förstås göra det. Tycker man inte det så låter man bli.

Precis!
    If nothing else works, then a total pig-headed unwillingness to look facts in the face will see us through.
  • Ann Cistrus
    Anonym (Enkelt) skrev 2015-01-30 13:28:41 följande:
    Det handlar om hur alla krånglar till det. nej jag vill inte åka för jag tycker inte om svärmor, nej jag vill inte att svärmor håller min bebis, nej jag tycker det är långt,

Jag tycker att det är viktigt för mitt barns skull att träffa sin farmor och farfar
    Men att man inte gillar svärmor och/eller inte vill att svärmor håller i bebisen har väl inget med krånglighet att göra? Det handlar väl snarare om att man har problem med svärmor? 

Sen kan jag erkänna att jag är en av de som inte skulle satt mig i bilen med något av våra barn när de var väldigt små eftersom de aldrig tyckt om att åka bil och på ett väldigt högljutt sätt talat om detta... En gång skrek vår dotter oavbrutet under en bilresa mellan Ystad och Malmö, ca 45 minuters biltur. Det kändes som att resan tog två dagar... 

Och nej, jag är inte krånglig annars. 
Svar på tråden Varför gör ni det så jävla omständigt?