• Anonym (Oi)

Varför gör ni det så jävla omständigt?

Alltså ingen brye sig om hur du valt att göra under bebistiden med ditt barn

Du borde skaffa dig en hobby och sluta störa dig på vilka val andra människor du inte känner gör också

Herregud

• Anonym (Oi)
    Donum skrev 2015-01-30 14:06:05 följande:
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Anonym (Oi)
    DetLillaLjusJagHar skrev 2015-01-30 14:32:00 följande:
    Var den till mig eller?
    Du citerade inget specifikt inlägg.
    Den var till TS.
  • Anonym (Oi)
    Penida skrev 2015-01-31 18:32:12 följande:

Sedan behöver man givetvis varken samsova eller bära sitt barn, man kan vara nära på flera andra sätt om barnet visar ett sådant behov. Det är dock otroligt naivt och inte minst okunnigt att hävda att "min bebis är nöjd på egen hand hela tiden för att jag har inte vant den vid annat" då det inte handlar om vad du vänjer den vid utan barnets behov som visar sig olika starkt hos olika barn då barn faktiskt är olika.

Avskyr CIO-metoder
    Exakt! Närhet är ett biologiskt behov och inte ett tillvant. Man har ju sett att spädbarn dött då de inte fått någon närhet alls utan bara mat osv när man forskat förr.
  • Anonym (Oi)
    Letitia skrev 2015-01-31 17:21:19 följande:
    Nu stödjer jag mig på forskning, då. Det finns bland annat studier som visar att det alltför tidiga omkringflängandet med bebisen, ökar risken för plötslig oväntad spädbarnsdöd.
    Fördomar är inget annat än ett destillat av mänsklighetens samlade erfarenheter
    Vart har du hittat denna forskning? Vore intressant att läsa om.
Svar på tråden Varför gör ni det så jävla omständigt?