Varför gör ni det så jävla omständigt?
Det finns en anledning till att mvc och bvc nu börjat varna för familjeforum som detta, istället för att få stöd och råd är det många som blir uppstressade av alla "måsten" och vad man "får" och "inte får" göra som florerar på dessa sidor.
Själv är jag i efterhand själaglad att inte FL fanns när jag fick barn, då slapp jag alla "goda råd" från besserwissermammor och vår familj kunde leva precis som vi ville utan pekpinnar. Ärligt talat är det inget jag stött på IRL, förutom två gånger; den galna barnmorskan när stora barnet föddes och så en idiotkärring på Amningshjälpen, men de två såg jag som undantag, enstaka extremister. När jag sen gick med här på forumet blev jag alldeles paff över att det var så många som hade extrema åsikter om hur man tar hand om barn. Jag trodde liksom i min enfald att de flesta gjorde precis som vi och tog det lite chill, eftersom det var det jag såg. Tji fick jag.
Jag har aldrig förstått mig på det här med barn som projekt, alltså att barnen får ta över ens liv helt och styra precis allt. Inte heller det där med konceptföräldraskap, att man redan innan barnen kommer bestämmer sig för att följa någon slags märklig mall och aldrig avvika från detta. Samt naturligtvis knäppa alla som inte gör exakt likadant på fingrarna för att de "förstör" och skadar sina barn.
Nej, det är bara att ta eländet med en stor säck salt. Det är ju ändå inte riktigt så det ser ut i större delen av samhället, tack och lov. Låt de som vill sitta nakna i soffan i ett år fortsätta göra det, så lever vi andra livet istället.