• SL1

Varför gör ni det så jävla omständigt?

Grattis TS, va härligt att du och din nya familj har funnit en härlig och fungerande tillvaro som ni alla tre trivs med =)
    Varför så dömande? Alla barn är olika, precis som alla föräldrar. 

• SL1
    Tookan skrev 2015-02-01 09:20:42 följande:

Tack gode Gud!!!!

Så bra skrivet!

Om allt går bra föder jag vårt första barn om tre månader och jag kan inte annat än att tacka dig för dina rader.

Är så trött på allt tjat om att:

-Nä minsann, ditt liv kommer bli så annorlunda, du kommer inte göra det och det och det.

När man säger emot fnyser folk som att man inte vet någonting och jag är ändå stor i käften och kan tala för mig.

Blir så frustrerad att jag tamejfan ska visa att man visst kan träna flera dagar i veckan när man blivit föräldrar, ta hand om varandra och sig själv, trots att man blivit föräldrar osv

Att en pappa faktiskt VILL vara pappa.

Min gubbe har fått frågan:

-å hur känns nu detta för dig??? Det måste vara svårt och omvälvande?

Nästan tyckt lite synd om...

Va????

Han har alltid velat ha barn. Jag däremot ville inte ha barn innan jag träffade honom.

Han går in med 230%

Han kommer bli världens bästa, mest närvarande pappan utan att dalta.

Tänk va skönt när man är TVÅ, för det är precis så det ska vara.

Fördomar och folks konstiga idéer blir jag tokig på.

Lycka till med nya bebisen, hoppas allt går bra. Som ny mamma, både gravid och med bebis får man galet massa råd och förmaningar. Det är jobbigt. Nu när mina barn blivit lite större får jag ibland bita mig i tungan för "råden" bara kommer ibland... Jag skulle gissa att folk fnyser, inte för att göra dig illa eller dumförklara dig på något sätt utan för att försöka förmedla den känslan som väldigt många föräldrar upplever "det här är inte alls som jag tänkt mig" eller "så här tänkte jag då, vs så här tänker jag nu" ändå är de allra flesta nöjda =) Det är helt enkelt väldigt svårt att förutse hur ens liv kommer se ut när man skaffar barn.
Svar på tråden Varför gör ni det så jävla omständigt?