Varför gör ni det så jävla omständigt?
Tack gode Gud!!!!
Så bra skrivet!
Om allt går bra föder jag vårt första barn om tre månader och jag kan inte annat än att tacka dig för dina rader.
Är så trött på allt tjat om att:
-Nä minsann, ditt liv kommer bli så annorlunda, du kommer inte göra det och det och det.
När man säger emot fnyser folk som att man inte vet någonting och jag är ändå stor i käften och kan tala för mig.
Blir så frustrerad att jag tamejfan ska visa att man visst kan träna flera dagar i veckan när man blivit föräldrar, ta hand om varandra och sig själv, trots att man blivit föräldrar osv
Att en pappa faktiskt VILL vara pappa.
Min gubbe har fått frågan:
-å hur känns nu detta för dig??? Det måste vara svårt och omvälvande?
Nästan tyckt lite synd om...
Va????
Han har alltid velat ha barn. Jag däremot ville inte ha barn innan jag träffade honom.
Han går in med 230%
Han kommer bli världens bästa, mest närvarande pappan utan att dalta.
Tänk va skönt när man är TVÅ, för det är precis så det ska vara.
Fördomar och folks konstiga idéer blir jag tokig på.
-Ditt liv inte kommer att bli så annorlunda, att du kommer att kunna träna flera dagar i veckan, att du kommer ha tid och ork att ta hand om dig själv och varandra
- att din man kommer att bli den bästa pappan och alltid närvarande.
Jag hoppas verkligen att det blir så för dig, men hur kan du vara så säker på att varken du eller mannen kommer att drabbas av förlossningsdepression? Hur kan du veta att du får ett barn som sover på nätterna och ammar utan problem var fjärde timme? Hur vet du att du inte kommer att få en sfinkterruptur och få analkontinens och inte vilja gå ut eller att du kommer få djävulska mjölkstockningar? Eller kolikbarn?
Det som jag och andra reagerar på är den högmodiga och självrättfärdiga attityden där man tror att man står över allt och minsann kommer att bli en perfekt förälder. Se tiden an, njut av ditt barn och gläds åt livet som nybliven mamma... Visst att folk har fördomar, men folk har även viss erfarenhet av småbarnslivet... Det är så olika för alla, så varför kan man inte acceptera att alla är olika och får göra det som är bäst för dem?
Jag hade en kompis som var lite åt det högmodiga hållet under graciditeten, allt var så lätt, hon kunde aktivt träna och jobba in på slutet och "det är så lätt och naturligt att vara gravid". Sen fick hon en djävulsk förlossning som slutade i snitt och en ganska tuff första spädbarnstid med ett barn som vägrar vagnen och hon kan knappt åka någonstans. Nu har hon mer förståelse för att det är olika för alla och att hon hade tur som mådde så bra.
Vi som har jättejobbiga graviditeter med foglossning och långvariga dagliga illamående/kräkningar förstår att man inte bara kan säga till alla gravida att "rycka upp sig och leva som vanligt".
Hoppas att du växer lite i insikt och ödmjukhet för hur olika det kan vara nu när du själv snart blir mamma :)