Birro sparkad!
När skvallertidningarna tycker att det har nyhetsvärde gör de vadsomhelst.
När skvallertidningarna tycker att det har nyhetsvärde gör de vadsomhelst.
"Men på riktigt... Jag skriver om italiensk fotboll på en sida som kickar ut mig för att jag ätit mat ihop med representanter för ett av riskdagens största folkvalda politiska partier. Jag är den skyldige. Kan någon förklara mitt brott?".
På tal om vikten att välja rätt umgänge:
Läser att Robban Mugabe fått ett nytt uppdrag, nämligen som ordförande i Afrikanska unionen.
Som av en händelse är visst Stefan Löfven också på plats så i god socialdemokratisk tradition kan han nu umgås med den nu en smula ålderstigne Mugabe. Detta är inga problem för Löfven -Lejonet från Norden! Han brukar umgås med diktatorer utan att skriva dem på näsan att de ej är folkvalda. Mugabe är ju Sverige tack skyldig eftersom vi aktivt stöttade hans kamp mot de vita i Rhodesia vill jag minnas.
Nåväl, Mugabe verkar i alla fall leva efter arbetslinjen. Han fyller 91 nästa månad och tar fortsatt på sig nya uppdrag.
Förresten - Har Expressen reporter på plats? Är det värre att luncha med Bylund än mysa med Mugabe? Men det handlar om att ha rätt värdegrund. Och det tycker tydligen Löfven och Expressen att Mugabe har.
Folk man inte har nån nytta av som arbetsgivare, inte gör sitt jobb, är illojal mot företaget, dom sparkar man...
Å nåt av det gäller såklart även Birro, hur han själv vinklar till det är helt ointressant.